Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Arve28

Vassklippare. Noen som har testet disse?

Rekommendera Poster

Gäst Kalman

Klipparen fungerar nog sådär men du får lasta ner båten med hundra batterier eller så
;-)
Jag röjer genom att släpa ett skärblad som sitter mellan två medar och släpas på botten efter en eka. Det är knappt det går när det fastnar i näckrosrötter eller mycket vass. Det behövs kraftiga doningar att driva klippaggregatet.
Köp en bensin eller dieseldriven likanande de är säkrara och kostar inte mycket mer. 
Hälsningar,
Kalman 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, i båtföreningen jag är medlem i har vi en liknande klippare och den fungerar bra. Vi använder ett 12 volts bilbatteri utan problem.

Vad jag vet gör kommunerna inte mycket för att sjöarna ska växa igen, det innebär ju en kostnad för kommunen.smiley-cry.gif\

Vad du bör se uppmed skulle möjligen vara eventuella fågelvänner som kan bli sura.

Lycka till.

kema

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kjøpt denne http://www.vassklippare.se/vasskrattan_kniven_HANDY.htm

Den funket ikke veldig bra ute med båten. Må ha litt kraft og da flytter båten seg.

Denne el klipparen var for liten for min Crescent Primo båt http://www.crescent-boats.se/sv/styrpulpet/primo.htm

Bensindrevet koster 14000kr. http://www.vassklippare.se/bensindrivna_vassklippare.htm

Noen om vet om noen billigere?

Andre alternativer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skaffa sådana där sjöstövelbyxor som bl.a. fiskare har. Plus en gammal hederlig lie. Det är funkar idiotsäkert utan vare sig batterier eller bensin. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet dere om noen butikker som selger billige sjöstövelbyxor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Tjena Seawolf!
Du har så rätt, så rätt.
Så du får mer än gärna komma och göra rätt för dig hos mig.
Själv orkar jag inte längre dra på de där förb.. kläderna och gå med vatten till magen och slå med lie på sjöbotten längre. Men du är som sagt välkommen.
:-)) 
Klipparna som Arve28 visar i sin länk är inte dumma, bara dyra. Har en egen konstruktion på gång.
Tills vidare kör jag med ett skärblad inspänd mellan två medar och släpar den på botten i två linor efter en eka med snurra. Det fungerar. River även upp näckrosrötter och annat otyg som fastnar.

Är det någon i mitten av Mälaren, Hjulsta bro, som har köpt en sån klippare så hör av er så kan vi kanske samarbeta?
Hälsningar,
Kalman 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm inte att ta med dig en lös bildörr i handen om du ska köra med en lie....med en bildörr kan du ju veva ner rutan ifall det blir för varmt, för det kan vara rätt så jobbigt att slå vass med en lie! 21.gif\

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Men ....om man vevar ner rutan.....kommer det inte in vatten då?
Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...