Berkley 0 Postad 26 Juni , 2007 Hej jag har en mercruiser 3,0 som vägrar starta jag har gnista komp och bensin. precis i start ögonblicket vill motorn igång men dör genast när jag släpper tändningen fast jag har ström till tändspolen. sen försvinner bensinen väldigt fort, jag har en pet flaska som tank nu vid test tillfället. Och bensinen sugs in 0,5l på kort tid, men hamnar i oljan utan att förbrännas, förgasaren är nyrenoverad på autoriserad firma. kan kylimpan vara paj är det pumpen som läcker in i blocket. stiften är inte blöta. jag vill ha all hjälp jag kan få det är en 4 cyl förgasar motor från 93 och den håller på att ta knäcken på mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finmar840 0 Postad 27 Juni , 2007 En vild chansning - kan generatorn vara död. Då borde du få gnista när du vevar med startmotorn men ingen gnista när du släpper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 28 Juni , 2007 HAR DU KOMPRESSIONER PÅ ALLA CYLINDRAR, JAG TYCKER DET LÅTER SOM OM BENSINEN RINNER FÖRBI KOLVARNA OCH VIDARE NED I OLJETRÅGET, ALTERNATIVT HAR VENTUILERNA FASTNAD I ÖPPET LÄGE OCH LETAR SIG GENOM STÖTSTÄNGERNA NED TILL OLJETRÅGET, TA AV VENTILKÅPAN OCH KOLLA SÅ ATT ALLA LYFTARMAR RÖRSIG SOM DE SKA! LYCKA TILL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Berkley 0 Postad 28 Juni , 2007 Jag har haft av ventilkåpan för att ställa ventilerna och alla verkar vara med. kan man få in bensin i tråget via bensin pumpen som styrs med en tapp mot kamaxeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nutshell 1 Postad 28 Juni , 2007 Testa med att dra på med startgas medans du startar. om spisen går normalt så länge du sprejar start gas kan du utesluta tändning komp mm. Möjligt membranet i bränslepumpen är kass då kan de gå in via den vägen till sumpen. Senast ändrad av nutshell | 28 juni 2007 | 19:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 29 Juni , 2007 en tanke... hade du flaskan med bensin i ett högre läge än motorn när bensinen försvann? jag har en 3,7l som jag renoverat och vid provkörning på sj-pall hade jag en bensindunk som stod högre än motorn/förgasaren varav bensinen av självfall trycktes in genom förgasaren och ned i motorn. bensinpump skall suga upp bensinen.. bara en tanke! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser