Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Jesper-Visby

3 dygn i 5-meters HT

Rekommendera Poster

Jag och mina två söner tänkte åka ca 3 dagar i Trosa skärgård i min lilla crescent 505. Eftersom vi har hemmahamn i Visby så blir det till att bo i båten oavsett väder. Undrar om det finns någon som har lite smarta tips på inredningslösningar eller annat matnyttigt för att livet i en 5-metersbåt skall bli lite mer uthärdligt.

Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta inte med för mycket prylar utan försök att ta med saker som har flera funktioner, då blir det mer plats över i båten. Hur gamla är dina två söner är det småbarn eller är de lite äldre? Har du värmare i båten? Kan bli otroligt värdefullt med lite värme om vädret inte är på er sida detta kan man lösa på olika sätt. Det viktigaste trots allt för att en sådan resa skall bli trevlig är väl inställningen till det hela, har man bestämt sig för att det skall bli kul och att alla jobbar för det så brukar de i allmänhet bli bra oavsett väder.

Lycka till!

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har tidigare tältat med småbarn och det har fungerat fint. Nu ska ni iofs sova i båten så då blir det kanske lite lättare, men detta underlättade för oss:

* Ta med bra regnkläder så att man kan vara ute och röra på sig även fast det är dåligt väder.

* Packa i plastbackar, lättare att hålla koll på alla prylar då.

* Ta med kylväska

* Koka mat på ett Triangakök med gas.

* Glöm inte chips och godis, det höjer moralen ibland :)

* Ta med frukt som snabbt höjjer blodsockret om det skulle sjunka, man vill inte att folk ska sura ihop i onödan :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...