Stockiz 1 Postad 25 Juni , 2007 Är detta ett vettigt pris http://www.blocket.se/vi/12396258.htm?ca=5_s? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 25 Juni , 2007 Hej, Nåtsånär vettigt prisläge. Om båten och motorn är felfri samt dyorna hela. Har en jobbarkompis som hade en Yamarin 490 med Yamaha F50 (tro det var en 2000 årsmodell) och den köpte han för 115 tusen för ett år sedan och sålde i våras för 105 tusen inkl båtupptagningsvagn. Dynsats och Yamarin orginal transportpressening ingick också. Nån tusenlapp kanske det går att pruta ner den du gav länk till men det beror ju på hur många spekulater det är. Du kan ju prova. Båten går i alla fall bra i sjön. Fast provkör i sjön innan du slår till. Att motorn har dokumenterad servicehistoria är ju viktigt annars kan det ju ha slarvats på den fronten och priset får bli därefter. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 28 Juni , 2007 Jag tycker att prisarna på begagnad fronten är grymma: 99 000 SEK. Till samma pris kan man få en HR465 med 50 hästare men ny! OK Båterna är inte likvärdiga men ändå. Fasten jag köpte ju begagnad med, men jag tyckte inte heller, att det var prisvärd :-) Fick du båten? /Grönling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 28 Juni , 2007 Köp en ny båt istället. Beg priserna är för höga. Du gör en bättre affär om du köper nytt. Båten motor du nämner är från 1999! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 28 Juni , 2007 Jag tittade för sköj skull på Bayliners hemsida. man blir ju galen närman ser deras priser. Otroligt vad svanka båttillverkare och återförsäljare kan ta ut för pengar här i Sverige. Det gäller ju även bilar. kanske skall jag söka en tidsbegränsad tjänst i USA och kommer tillbacka med ny båt och bil:-) ? /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 28 Juni , 2007 Har inte handlat än. Tittar runt men priserna är som du säger grymt höga. Jag tänker inte lägga ut mer än 100t,där går min smärtgräns;-) Så jag letar vidare,bor på Blocket som de känns...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 28 Juni , 2007 Kan bara hålla med om att båten är bra. Har själv en sådan och den går fint i sjön för sin storlek. Funkar bra för transport och fiske om man inte är för många. Max 4 pers skulle jag rekommendera. Annars är det 70 hk som gäller men då är det oftast 2-taktare monterade då Yamaha inte har 70 hk 4-takt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 28 Juni , 2007 Hej När man tittar på bilden av motorn verkar riggen skadad ? I så fall skall man nog vara lite försiktig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 28 Juni , 2007 Såg också det. Fortsätter att kolla runt lite,har även tittat på ett par Ryds 475GT som ser trevlig ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 4 Juli , 2007 Så här blev det..... Ryds 478GT med en Mercury 50hk 4takt Tack Bosse och alla ni andra för alla tips/råd. Nu håller vi tummarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser