lewzer 0 Postad 25 Juni , 2007 Selco sportbåt ligger i valet om ett inköp vad tror ni funkar den bra i havet ? tänka cruisa runt bara inte nå våldsamt men hur funkar den ? är det en plastad träbåt eller är det vara plast ? ? ni som har erfarenhet av selco hör av er //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LesPaul 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej! Jag har en Selco som ligger i havet. Den går finfint, men vill helst ha lugna vatten om man ska köra fort. Den blir väldigt studsig med sin platta botten. Men tar man det lugnt så klarar den rätt så rejäl sjö. Den är byggd helt i glasfiberarmerad polyester, men det är ganska tunna skrov. Funderar själv på att plasta upp den lite så den blir styvare i lite grövre sjö. Får se om jag orkar till vintern eller om jag väntar ytterligare ett år. Annars är det en grym båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krickus 0 Postad 11 Juli , 2007 Ja den är verkligen jätte grym! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte_lkpg 0 Postad 12 Juli , 2007 Reminin jag hadde ville med ha lung sjö för att gå bra! väldigt stuttsig när det var krabb sjö (kändes som båten skulle gå i småbitar) Men den går nog bra att ha i havet om man tänker sej för vad man går ut i för väder och vind bara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beckbyxa 0 Postad 12 Juli , 2007 Har just köpt min och håller på att joxa iordning den. Det verkar vara dubbelbotten med skum emellan samt skumfyllda flyttankar i aktern. Jag tänkte kapa upp,ta bort skummet och grejja nåt nytt, för det var det var någon här som nämnde att det samlas en massa vatten där i onödan och då blir ju båten för tung. Än så länge har vi inte haft den i sjön för den står på vagnen iväntan på min semester så man kan jobba på riktigt.Dock har vi suttit i den de varma kvällarna, druckit Sangria och drömt, fjällan min och jag. Så hittils har jag bara bra erfarenheter av den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stabb1 0 Postad 12 Juli , 2007 Hej! Köpte ett objekt(modellen där relingslisten går ner 20cm från mitten och bakåt) för många år sedan. Tillbringade en vinter med att fixa och dona för att få den fin. Vilken besvikelse det blev. Den värsta båt jag åkt i. Fruktansvärt känslig för vågor och sidvind, man fick passa sig när man klöv vågorna. Ändå var detta en insjö med relativt små vågor. Mitt råd, skaffa en dubbelbottnad med vassare skrov fram och åtminstone något v-bottnad. Provkör om du har möjlighet och jämför olika båtar så du slipper ångra dig. Lycka till. Hälsn. Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser