Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
rotorp

Förgasare VP 260 5,7lit

Rekommendera Poster

Hej hopp alla.

Har en VP 260 med 4ports förgasare. Går hyfsat iaf men frågan jag har är kan man montera dit en bilförgasare ist? Har en Holley 650 och en 850 men kan de gå marint? Alternativet är att renovera den som sitter i nu men dumt om de andra passar liksom. Lär troligen ge en knuff på effektstegen med tror jag. Vad säger ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

gillar du att tanka?? 2.gif\

isåfall Holly 850 OM den passar på insugningsplattan...Det är inga problem med bilförgasare.. och visst får du några kusar till... men också ökad bensinåtgång.... Men visst är det kul att GASA..21.gif\

RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var mer om man skulle kosta på sig en renovering alt använda det man har. 650 kanske passar bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

är de du har i bra skick? är det inte det så får du ju renovera iallafall, är dom bra så vad tvekar du på... mer pengar att tanka för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja nu har man läst det mesta man hittat ang förgasare härinne och alla verkar förespråka en Rochester före holleyn. Det gäller då en frisk förgasare.

Men hur ser man om man har en Holley eller Rochester idag? Har inte hittat någon beteckning på förgasarn som skvallrar. De bilder jag sett på Rochester så är de oftast 2ports men min är en 4portare.

Den har ett flottörhus och min Holley 650 har dubbla.

Någon som kan hjälpa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det verkar vara en Rochester detta med. Ser äckligt likt ut iaf. :-)

Då blir det nog till att montera dit Holleyn så länge och skicka iväg Rocken till renovering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

absolut HOLLEY!!!!!!!!!!!!!!! aldrig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rochester!!!!

att dom är törstigare(skämt)!!.

sätta dit en 850 förgasare från bil  är du GALEN???

du får absolut ej mer effekt ur den, en ur en 650 det ,ända du får göra är att gå upp till ruskigt stora munstycken för att få den att gå över huvud taget.och då åker det mesta ut av soppan ut i avgaserna.motorn klarar ej av att förbränna den mängd.

om du vill ha effekt och att den ska gå sjysst så ska du sätta på en holley 4159 och öka munstckerna till primär 74 och sekundär 77.

då för du lite mer effekt.om du ska sätta dit en bilförgasare så är du ute och cyklar,visst kan du få den att funka men aldrig lika bra.

post-6840-1394235128,9926_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

absolut HOLLEY!!!!!!!!!!!!!!! aldrig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rochester!!!!

att dom är törstigare(skämt)!!.

sätta dit en 850 förgasare från bil  är du GALEN???

du får absolut ej mer effekt ur den, en ur en 650 det ,ända du får göra är att gå upp till ruskigt stora munstycken för att få den att gå över huvud taget.och då åker det mesta ut av soppan ut i avgaserna.motorn klarar ej av att förbränna den mängd.

om du vill ha effekt och att den ska gå sjysst så ska du sätta på en holley 4159 och öka munstckerna till primär 74 och sekundär 77.

då för du lite mer effekt.om du ska sätta dit en bilförgasare så är du ute och cyklar,visst kan du få den att funka men aldrig lika bra.

post-6840-1394235129,0498_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte haft problem med min Rochester sen den blev Renoverad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så du menar att en Holley 650 eller 850 är ett sämre alternativ än Rochestern som sitter idag?

Jag tror ju iofs att en fräsh 650 är ett bättre alternativ än en sliten Rochester.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...