Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024
mandus

Motorbåt

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en motorbåt av typen nimbus 28 alt 3000 eller liknande, vi är 2 vuxna och ett barn, vad bör man tänka på, är nimbus runt 1985-90 ett bra alternativ? Alla tips tas emot, har seglat Najad tidigare, dvs, motorbåt är ett nytt tilltag.!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjena

Mitt tips till er är att kolla på MÅNGA båtar av olika slag innan ni slår till, och stirra er inte blinda på ett enda märke, även om Nimbus är ett bra märke så finns det fler.

Var noga, på gränsen till petig, OM det är en båt som intresserar er.

Tack för ordet, och lycka till

/RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt tips är att hitta en välskött Bayliner 2858 alt, 2556 så får du en tio till tjugo år nyare, flybridge oftast en massa lull lull för samma pris att den går bättre i sjön. Iaf än en 28/2800...

http://www.lh-batar.se/B2858.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nu kommer ett klokt råd. Om ni vill behålla pengarna, få dom tillbaka då ni säljer alltså. Då skall ni utan tvekan köpa en Nimbus 28DC. Viktigt är dock att inte köpa en med bensinmotor eller äldre än 1989, det året kom den nya vindrutan som ger båten ett helt annat intryck och därmed gör de äldre lite kalla. Nimbus 28DC tillverkades i 402 exemplar för att sedan bli Nimbus 29DC istället, denna har köket uppe, pushpit och ett skåp i förpiken som ej finns i 28DC. 29DC är likväl väldigt attraktiva. Jag har själv ägt 3 stycken Nimbus 28 DC och en Nimbus 29DC, alltid sålt dom med vinst men den första var rena turen att jag sålde, den hade en bensinmotor Penta 271 som idag är helt iskall på marknaden. Viktigt då du köper en 28/29 är att den har bogpropeller, inga jordslag under dynor, att tyget på båtens bordläggningar i bostadutrymmet inte hänger. Ett pris på en 28DC vilket är rimligt är 590-650k kronor, du får tillbaka dom.

Det var mitt förslag, lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...