sweed054 0 Postad 25 Juni , 2007 Jag har en Suzuki 25 -85 den stannar helt plötsligt! när den går på tomgång och även när jag kör fort då börjar den att gå dåligt! sen väntar jag ett tag så pumpar jag lite bensin, så går den ett tag! är det nån som vet vad detta kan var? jag har bytt slangen mellan tanken och motorn även blåsan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
keihin 0 Postad 25 Juni , 2007 Om du pumpar på blåsan precis när den börjar gå dåligt, blir den bättre då eller stannar den hursomhelst? Om den tar sig när du pumpar så låter det som problem med bränslepumpen, dessa brukar gå att renovera själv med hjälp av en packningssats från din handlare men vet inte exakt hur det ser ut på din motor. Kan du starta den direkt efter stopp genom att pumpa på blåsan eller måste du vänta ett tag (så att den t.ex. får kallna ngt)? Senast ändrad av keihin | 25 juni 2007 | 15:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 25 Juni , 2007 Öppna luftskruven på tanken! Om inte det hjälper så suger den luft, det finns då nån läcka på slangens anslutningar. alternativ 3: Bränslepumpen är dålig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sweed054 0 Postad 2 Juli , 2007 det är knepigt, för när den stannar så går det inte att starta direkt, men efter ett tag så går det! såg i går att det läckte lite bensin vid kopplingen mellan bensinslangen och motorn när jag pumpade! kan det vara felet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 2 Juli , 2007 Kolla om det sitter ett bränslemembran på din motor. Kan och brukar vara ett vanligt fel. Tar man bort och tittar på det så kanske det inte ser dåligt ut. Men efter en tid så blir dessa lite kupiga. Då är det dags att byta ut detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser