Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Nitro

Midsommarminnnen 2007

Rekommendera Poster

Äntligen måndag och arbetsdag?

Men det var inte arbetet jag skulle skriva om utan den förträffliga midsommaren vi/jag firat. Här på västkusten kunde de yttre förutsättningarna inte varit bättre. Massor av folk fanns på och vid marinan men ingen eller ett fåtal tappra trotsade vädrets makter. För sådana trivialiteter såsom toabesök osv. Att denna fantastiska midsommar lämna båtens torra och varma tillvara föresvävade mig inte. Dagen förflöt i ätande - drickande och läsande av diverse manualer man aldrig haft tid till. Allt detta medan regnet antingen öste ner eller bara vräkte ner. Oj, vilken fantastisk midsommar. Inget tjo eller tjimm på bryggan inga som halkade ner i vattnet eller andra olyckor kunde bevittnas. Midsommaren 2007 kan nu i efterhand sumeras med regnet det bara öste ner men slår i alla fall denna måndag med hästlängder.

Hellre än regnig och hellugn bryggseglarmidsommar än en måndag på jobbet. Usch, jag längtar redan efter nästa midsommar! Hur har ni andra båtdårar haft det i midsommar? mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Midsommarafton regnade bortsmiley-embarassed.gif\, men båten ligger i21.gif\ och jag har inga torrsprickor på levern.14.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har haft en underbar tur till väderöarna där vi firade midssommar och provade inseglingen till deras trånga hamn,åt och drack gott samtidigt som vinden ven och regnet öste ner!Men vi hade trevligt med våran fiskebåts kompis familj,och en minnesvärd hem tur i nästan 15sekundmeter.Middagen på hemfärden midsommardagen blev på en ö utanför fiskebäck.Midsommar dagen firade vi med en natt i Lysekil vilket har blivit en tradition i flera år i rad liggandes på Anderssons kaj och titta på folk vimlet och cruisingens alla bilar.

Midsommar 2007 glömmer vi inte!

post-10074-1394235116,3671_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Middag på en ö utaför Fiskebäck midsommardagen

post-10074-1394235116,4214_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

På ostkusten hade vi ok väder på midsommar afton med sill och tillbehör. Vi hade dock regn hele midsommar dagen och då menar jag REGN. I efterhand kan jag nog säga att det hade sin charm också med mat spel och lite drinkar.

Söndagen var kanon med fint väder och varmt. Vid ett vindvrid på efm skulle vi byta hamn och då hände det som inte får ske.

Den ena båtens ankarspel funkade inte och sonen i familjen skulle ner och kolla. Han fick ett finger i mellan och vips så var olyckan ett faktum. Vi åkte till sjuka huset och dom sydde lite. Nu i efterhand kan vi glädja oss åt att det troligen inte blir några men mer än att ankarspel är farliga grejer.

Vi kommer nog ihåg denna midsommar länge.

Ha det gott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Midsommar firades hemma hos mig ett stenkast från Mälaren. Vi hade relativt tur med vädret, vi klarade oss från allt regn och rusk i alla fall! Mycket mat och ännu mer dryck blev det.

En grym midsommar helt enkelt! :) 

post-20807-1394235117,0824_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...