Gäst Ulf Postad 13 Mars , 2004 Hej, jag har en VHF utan manual och undrar om någon kan hjälpa mig med vad knapparna betyder ? Knapparna heter: PRI, CHM, PCS, LOW, LOCK coh D/E. Bifogar en bild på knappsatsen. Tackar på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 11 Maj , 2006 Är det ingen som har svar på denna fråga? Mvh Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 11 Maj , 2006 Jag kan försöka, men lovar inte att jag har rätt: PRI borde vara prioritetskanal, man kan i så fall välja en prioritetskanal, och sen i passningsläge kollar den med korta mellanrum om det är trafik på den, och i så fall så hoppar den dit. På så sätt kan du ha passning på två olika kanaler. LOW borde helt enkelt vara lågeffekt (sändaren) LOCK skulle jag tro är ett knapplås. Sen vet jag inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 11 Maj , 2006 Har inga svar på vad knapparna kan betyda, men du kan ju alltid kontakta tillverkaren Yaesu på http://www.yaesu.com/?cmd=ContactUs&DivisionID=65 De borde rimligtvis veta... Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Maj , 2006 Intressant att tråden poppade upp 26 månader efter mitt inlägg... Jag tog naturligtvis en mailkontakt med Yaesu men fick aldrig något svar Problemet löste sig dock så tillvida att båten jag bytte till hade en fast monterad VHF (med manual) och handapparaten har sedan dess fått vila i sin skokartong... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser