Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
Pollare

Trimma Yamaha 80hk 4takt till 100 hk - Möjligt?

Rekommendera Poster

Jag har en 80 hästars 4 taktare och har hört att Yamahas 100 hästare är precis samma motor men med mer hästar. Såg på Yamahas hemsida att det är samma cylindervolym och slag etc. så frågan är var de extra hästarna kommer ifrån?? Är det bara frågan om en elektronisk trimning? I så fall borde man kunna lämna in den för relativt enkel trimning istället för att sälja den för att köpa en ny 100 hästars... Någon som vet mera om detta? Tacksam för lite input. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör själv en Yamaha F50, och det är enligt säljaren exakt samma mekanik som F60-modellen. Det som skiljer är en elektronikbox... och tio tusen kronor. Kan 15-åringar chiptrimma en moppe borde vi kunna chiptrimma en aktersnurra. Har dock inte hittat några tips när jag surfat runt på nätet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja precis vad jag tycker! Jag skall prata med dom på Yamahacenter nästa gång jag är där och höra vad de säger. Det borde annars finnas reservdelslistor där man kan jämföra alla delar och på så sätt få reda på vilka delar som behöver bytas för att krama ur de där sista hästarna! Skulle kännas bättre att trimma motorn även om det kostar en bra slant jämfört med att behöva sälja och sen köpa sig en nästan likadan beg. motor som man inte känner till bakgrunden på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...