Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
0ddish

Erfaranheter av Marin & Auto Import - Någon?

Rekommendera Poster

Dom har bra priser på sina båtar, men hur seriöst känns det med en hotmail address som email address? VIsseligen kan dom väl ha det som bisyssla där allt går i egen ficka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har köpt en båt av dom...

Mycket trevliga människor men båten var kanske inte vad dom utlovade att den skulle vara... motorn var av okänt skick men skulle fungera. När jag fick hem den så var de bara skrot... fullständigt fastrostad! Någon kompensation fick jag inte heller.

 

Jag tror inte det är några problem att handla av dom så länge du vet vad du har köpt och att du har papper på det.

 

Mvh

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Vi la handpenning aug-06 på en båt från han!

Har inte sett röken av den än!

Hade väl tur som efter lite snack fick tillbaka pengarna!

Kan inte rekomendera denna firma!!!!!!!


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Styris

Det är den mest oseriösa firma man kan tänka sig som bara tänker på sig själv och att han får och tjänar pengar.

Snackar bara en massa skit och håller inte vad han lovar. Efter en hel del efterforskning på hemorten så visar det sig att han har en hel del ovänner med skulder både här och där.

Snart lurar han väl fel personer ??? (Det är nästan så att man hoppas).

Mitt bästa råd till er som läser detta är att INTE köpa något av Marin & Autoimport eller Tord Feldt som han heter, sprid detta till så många ni kan (det är en medborgarskyldighet) så inte fler blir lurade och besvikna som vi blivit, för sådana här människor ska få veta att man inte kan behandla folk hur som helst.

 

Hälsningar, en med erfarenhet......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här var mycket intressant att läsa.

 

Vi håller just nu på och får en massa egna erfarenheter av denna man, tyvärr tror vi inte att det blir något positivt av det i slutändan. Han lovar höra av sig stup i kvarten, men håller inget av det.

 

De förklaringar vi fått om den båt vi köpt men som aldrig kommer, är i stil med att det varit lite struligt..., hjälper farmor att flytta, är på semester....osv

 

Jag provade att maila till några av er i tråden, men vet inte vilka som gick fram...

 

Är angelägen om att få komma i kontakt med er som också har erfarenheter (både positiva - om det finns- och negativa) av Marin & Auto Import i Vingåker...

 

Skicka mig gärna ett mail.

 

 

 

Senast ändrad av badkruka | 15 augusti 2007 | 21:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste instämma med er andra på denna tråd, jag väntar på en båt från marinauto import i vingåker aka. Tord feldt och det har bara varit strul sen dagen efter kontraktet skrevs, i stort sett helt omöjlig att få tag på och så oseriös så det knakar, 5 veckor skulle det ta nu har det gått drygt 4 månader!!!! Har oxå hört en hel del negativt av hans kompisar på plats i vingåker. Kan bara varna andra för att ingå några som helst affärsuppgörelser med denna man. Lycka till alla andra som har med honom att göra själv ska jag ha min handpening tillbax (bara jag får tag på honom). Hej hej :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste instämma med er andra på denna tråd, jag väntar på en båt från marinauto import i vingåker aka. Tord feldt och det har bara varit strul sen dagen efter kontraktet skrevs, i stort sett helt omöjlig att få tag på och så oseriös så det knakar, 5 veckor skulle det ta nu har det gått drygt 4 månader!!!! Har oxå hört en hel del negativt av hans kompisar på plats i vingåker. Kan bara varna andra för att ingå några som helst affärsuppgörelser med denna man. Lycka till alla andra som har med honom att göra själv ska jag ha min handpening tillbax (bara jag får tag på honom). Hej hej :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, det är så hans firma heter.

 

Var själv o kollade på en sea ray 250 ec från 93 som han hade till salu för 125 000:- på blocket för ett tag sedan.

Båten var inporterad o skulle säljas pga flytt hette det.

 

Den var faktiskt i ganska helt/fint skick men behövde puts o tvätt.

Dock gick ej motorn att provköra pga att batteriet visst var urladdat ?

 

Dessutom låg båten på land och drevet var tiltat pga låg markhöjd och måste lyftas för en provstart av motor o drev.

( Drivlinan såg ej fräsch ut, utan i behov av renovering )

 

Jag gjorde klart för säljaren att jag ej köper en båt oavsett pris utan att kunna provköra motor o drev, och efter det var han ej kontaktbar på telefon... hehe.

Bad sedan en kompis ringa o då svarade han direkt igen.

 

Annonsen försvann iaf senare, så jag antar att någon köpte båten (kan ju ha varit ok).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har TYVÄR köpt båt av denna firma, lyckades bli av med skrotet efter mycket strul. Skulle inte köpa en fender av dom ens...

Det finns en ny aktör worldwide boats i södermanland

Kan det vara samma snubbe eller??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KÖP INTE BÅT AV TORD FELDT, MARIN & AUTO IMPORT ELLER WORLDWIDE BOATS.!!!

 

Det är samma person, Tord Feldt. Har du lagt en handpenning kommer han inte svara i telefonen och du ska vara glad om båten överhuvud taget kommer. Han lämnar sin familj som referens när du ska köpa båt och han har MYCKET folk som vill åt honom.!

Hans företag är inte registrerade hos Bolagsverket och han importerar båten i DITT namn om du beställer en båt från USA.!

 

Vi har haft så mycket strul med Tord att hälfen vore nog.

 

Det finns säker många bra importfirmor med Tord är en riktig skojjare.!!! Håll er borta från denna man.!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om hans beteende visar sig vara brottsligt så hoppas jag innerligt att han blir polisanmäld så att inga fler blir drabbade. Om hans beteende inte är brottsligt men bara väldigt fräckt och omoralisk så är det inte så mycket att göra någonting åt annat än att folk slutar att handla av honom. Men jag vill samtidigt säga att jag inte tar så mycket ställning för jag vet ingenting om varken hans verksamhet eller om hans person.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns nog seriösare säljare än han.

Var och tittade på samma 250 express som näms men när jag sa att jag ville prova motorn blev det inte lika intressant.

Han hade struligt med att få hjälp att få upp den i en vagga och när jag väl fick tag på honom hade han sålt båten.

Detta även om vi kommit överens om att jag skulle köpa båten om motorn var ok efter provkörning.

Idag är han delaktig i World wide boats och skall nog flytta till usa(undrar varför)

 

Robban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej ! Kan tyvärr bara hålla med att Tord Feldt är en skojare av stora mått.Köpte båt av honom i vintras men det saknades riktigt kapell och en extra propeller som skulle ingå i köpet och som jag har papper på.Nu har det gått 10 månader men inget kapell fast han har lovat skicka det flera gånger så Tord om du läser detta ska du veta att nu gör jag en polisanmälan mot dig. 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja.. hans hemsida verkar vara borttagen också.. undrar varför?

 

www.marinautoimport.se

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...