benke-med-fjorden 0 Postad 20 Juni , 2007 Jag har problem...Som jag berättat i tidigare inlägg så dör motorn när turbon startar. Jag har bytt filter, hällt rödsprit i tanken, Grotamar 71 har jag försökt med, tagit lös turbon och fått den friskförklarad. Jag har nu märkt att det blir ganska kraftig rökutveckling ur vevhusventilationen. Detta förvärras vid gaspådrag. Luftfiltret sitter strax bredvid och när turbon börjar arbeta suger den in all rök från vevhusventilationen och stannar. Jag gjorde en tillfällig skorsten av en pet-flaska och fick motorn att inte stanna vid gaspådrag. Dock varvar den inte mer än 2800-3000 varv ca.När motorn stannar kan den startas direkt bara jag sänker gasen.Varför varvar den inte ur? Turbon trots allt? Även om motorn är sliten ska den ju ändå varva ur ordentligt? Inte vet jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benke-med-fjorden 0 Postad 20 Juni , 2007 Detb handlar alltså om en aqd40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser