Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
202sc

Kapell från USA, shipping cost

Rekommendera Poster

Hej

Jag har tänkt skicka efter ett kapell till min båt från USA då det verkar som om ingen i Sverige kan göra detta. (Har verkligen försökt men men ..)

Min fråga är om någon har en uppfattning om vad frakten kan kosta (leverantören säger : If you are shipping to a location outside of the US, shipping will be quoted at the time of order.

Så om någon har gjort någonting liknande skulle det vara snällt om ni kunde delge mig det! Eller vart kan jag ta reda på det själv? Nån web site eller nått ... Letar efter vad det kan kosta cirka !!

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför är det ingen som kan göra ditt kapell i sverige? vad är det som är så udda?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tro mig att jag både har ringt och mailat till de firmor som jag hittat på nätet. Tyvärr så har de inga mallar och eftersom jag är lite dålig med nål och tråd så skickar jag efter istället !

Som sagt: Vet någon någonting om prisbilden för att skicka en sådan sak från US ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har inte svaret på din fråga men oavsett vad frakten nu än kostar så undrar jag hur du hade tänkt att lösa problemet om kappellet som sys upp i USA inte skulle ha en bra passform? Även om det finns mallar så händer det ju ibland att det går lite snett med passformen. Ska du handla från USA så kan det alltså vara en god idè att du kollar upp vad firman har för slags policy för sådant här. Får du då skicka tillbaka kapellet för justering eller hur löser man det om du nu skulle ha den här oturen?

Jag ser att du bor i en relativt stor stad. Det borde ju finnas någon kapellmakare runt dina hemtrakter som kan sy upp ett kapell?? Eller en privatperson kanske...Om de inte har någon mall så borde de kunna åka ut till din båt för att mäta ut alla nödvändiga mått eller om du har någon god vän som kan göra det åt dig om du inte vågar ge dig på det själv. Det tror jag är ett säkrare kort än att köpa från USA när det gäller just kapell. Men jag kanske har fel även om det är min spontana känsla.

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips kanske kan vara att ringa firman och fråga, de vet ju storlek och vikt för kapellet 13.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet du vad kapellet kostar, så att du har koll på moms och tull?

Tänk på att du även betalar moms tull på fraktkostnaden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Roddarn och Petta

Jag skall kolla om det finns några tapetserare. Några kapellmakare har vi inte här istan tyvärr ....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...