Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
Fredrik_Lindgren

Johnson 225 -\"Shift assist switch\"

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Johnson 225 -89 som jag har en liten fråga om:

Det finns ju en brytare om underlättar växling (bryter 3 av cylindrarna vid växlingsögonblicket). Denna funktion fungerar rent elektriskt men dock inte mekaniskt, jag undrar om det finns nån som har eller har möjlighet att fixa en bild på hur det ska se ut?

Brytaren finns där och tillhörande hållare med fjäder men det måste vara något som saknas, något som förbinder den med växelvajern...?

vänligen hör av er om ni vet!

/fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du hitta sprängskisser här. Jag har klickat fram Johnson, 1989, 225 hk åt dig. Bara välja modell och sen kommer du in på sprängskisssidan där du väljer del av motorn.

http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmHomeCcat.jsp?isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&lvlCode=3&pCode=M0015437&path=BMC~A0000022~M0015432~M0015437&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BMC&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ

Senast ändrad av Yadis | 20 juni 2007 | 13:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova ring till närmaste Johnson-återförsäljare o be o få snacka med verkstaden, dom vet nog direkt vad du är ute efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...