Trissorange 0 Postad 19 Juni , 2007 Hej Jag har en gammal fin Yamaha 20hkr från sent 70-tal och den har nu drabbats av det som många motorer av samma märke drabbats av dvs att det har börjat läcka ut kylvatten från topplocks skarven där topplocksppackningen syns på motorn. Har bytt packning, dragit den jämt men ändå kvarstår läckaget. Motorn går förövrigt jättebra och kyler som den skall. Har sett på nätet att det är många som drabbats av samma problem med samma motor men inte ännu läst att det är någon som löst problemet. Om det är någon som löst problemet så skulle jag vara mer en tacksam om ni kunde beskriva för mig här hur ni gjorde när ni lagade ert läckage......... Hälsningar Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zantax 0 Postad 19 Juni , 2007 Hej Perra. Har hört att man ska fetta in toppackningen om man har sånt problem. Eller om du kan få tag på en tjockare packning, det finns ju packningsark så att man kan lägga orginal-packningen som mall o klippa till en egen. Vidare finns det packning på tub, nåt klet du kan smörja på bägge sidor om packningen. MVH Z Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trissorange 0 Postad 20 Juni , 2007 Hej igen Ja när du säger det så minns jag att man kan fetta in packningen eller lägga på packning på tub i ytterkanterna. Skall testa det nästa gång jag känner för att mecka med motorn. Tack för hjälpen Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Juni , 2007 Blå silicon du behöver nog inte ens lossa toppen utan bara glöra rent där det läcker och från utsidan lägga på lite tunt med siliconet. Provade på en läckande mercury där det sprutade vatten runt stiften snabblagning eftersom ingen packning var hemma ett finger med blå silicon och det var tätt hela säsongen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser