Arve28 0 Postad 19 Juni , 2007 Flytebryggan er ca 2 meter bred. Ca 10 meter lang. Delt på 2 i lengderetningen. Det første er en påstgningsrape. Se bildet. På midten av bryggan er det festet et stort hjul som ligger på bunnen med en kätting opp i bryggan. På høyre side er det festet en lina til et trä. Men på venstre side er det ikke noe. Derfor vrir bryggan seg litt. På venstre side skal jeg legge til med båten. Så der kan jeg ikke ha noe lina. Hvor bør jeg gjøre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 19 Juni , 2007 Lägg ut en boj som du fäster aktern i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arve28 0 Postad 19 Juni , 2007 Hvordan blir det å komme til med båten da? Hva anbafalles å legge ned i vattnet? Moring/bojfast/bojankare eller? Finnes det noe ferdig så man slipper å støpe noe. Ulempen er vel at ting blir 1/3 av vekten i vannet. Dermed er jo 200kg ingen ting, men vanskelig å få flyttet på land. Hvordan er det å ha et rør i hvert hjørne av bryggan? Men da må jeg ha noe gummi greier som gjør at det ikke gnisser mot hverandre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 19 Juni , 2007 Det finns något som heter Bojring som kanske kan vara något? http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=989 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arve28 0 Postad 19 Juni , 2007 En flytebrygge vil bevege seg opp og ned. Om våren er det mere vatten i insjöen enn midt på sommeren. Da vil jo bryggan gå ned en halv meter. Da vil en kätting bli slakk og bryggan vri seg. Kanskje et 2 rør på hver sin side av bryggan ytterst er det som skal til med en kraftig ring i bryggan. Da kan bryggan gå opp og ned. Finnes det noen slik ring som er polstret slik at ikke metall mot metall gnir mot hverandre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser