Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Westfjord26

Boka gästhamn

Rekommendera Poster

Skall man, eller finns det möjlighet att förhandsboka plats i gästhamn, typ skagen, eller drar man över och ser om man får plats? hur kul är det om man går i 7 knop att vända tillbaks om det inte finns plats.smiley-innocent.gif\

Vad gäller i övriga hamnar på västkusten, kan man förhandsboka? Det är ju ganska fullt under semesterveckorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag har aldrig råkat ut för att en hamn har varit full så att jag inte har fått plats.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

att man skulle kunna förhandsboka har jag aldrig hört, har aldrig hört om någon som gjort det, men visst du kan ju alltid ringa och fråga.

Enligt min erfarenhet så brukar dom alltid försöka lösa det om alla platser är upptagna, leta fram tillfälliga platser mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tackar för svaren, det kommer naturligtvis att bli övervägande naturhamnar ändå, men bra att veta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Naturhamnar i norra Danmark! Nix! Möjligtvis kan du ankra på svaj, det är gästhamnar som gäller i dessa vatten. Instämmer med ovanstående, har aldrig haft problem med platser, det ordnar sig alltid. Passar på att rekommendera Saeby, bra hamn och en trevlig stad på promenadavstånd från hamnen. Fast Skagen rockar ju...

 

mvh Janne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej,

 

Är det någon som har nån erfarenhet av gästhamnar på västsidan av norra Danmark, t.ex. Hirtshals eller Lokken? Finns det överhuvudtaget? 9.gif\

 

Vi ska till Lokken en helg i juli och hade tänkte lägga båten i Skagen fredag-söndag. Men om det går att segla runt hade ju det varit ett intressant alternativ.

 

 

/Niklas

 

 

Senast ändrad av Niiixh | 03 juli 2007 | 15:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Perfekt! Just en sådan sida jag letade efter, tackar! smiley-smile.gif\

 

/Niklas

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner lite oro för detta jag med... Vi har planerna att gå ner till Färjestaden på Öland i sommar och de har neligt hemsidan 30platser och vad händer då om det är fullt?!? Man får väl puttra över till Kalmar då men det är mest för barnens skull som vi vill ligga i just Färjestaden då de vill till vattenland och djurparken... Blir spännade att se men inge kul om man inte får plats ... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej kanske har du inte hört talats det, men nu kan du boka Smögen och 22 andra hamnar i Sverige online på www.dockspot.com.

Fast det är nog något som jag aldrig kommer att utnyttja. Hela livet är inrutat och tidsstyrt. När jag är ute och seglar vill jag ta dan som den kommer. Jag läste nånstans att det går att avboka hamnplatsen. Det skall göras minst en vecka innan. Obestämd Å andra sidan är en del av hamnarna sådana som jag aldrig skulle kunna tänka mig att anlöpa under högsommaren. Jag ligger visserligen på Smögen just nu. I nya hamnen - på land på Smögenvarvet eller slipen som vi ortsbor säger.

Skagen kan ju va ett problem om det skulle va fullt - men kan det bli det? Det mest naturhamnsliknande stället inärheten är väl Hirsholmen, men det är 15 distansminuter dit - söderut. Annars är det ett ställe att rekomendera

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring dom och fråga vetjá.

Men tänk på att man inte alltid hamnar där man tänkt när man seglar. När vi skulle till Öland en gång hamnade vi 10 Nm norr om vårt ursprungsmål pg hårda vindar mitt i nosen. Det var då vi upptäckte Byxelkrok Skrattande

Om det går att boka så gör det samma dag när du ser att du faktiskt kan segla dit. Det brukar alltid finnas platser kring lunch i hamnarna. De som legat där på natten har hunnit åka och de nya har inte hunnit fram.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...