-HotRod- 0 Postad 18 Juni , 2007 Hej! Jag har ett problem som uppstått efter motorbyte. Har bytt ut till en bättre begagnad b20 motor på en firma, ny startmotor. Mitt problem är nu är att jag inte får den att starta med hjälp av tändningsnyckeln. Direkt jag vrider på nyckeln går en säkring som firman satte på mellan kabelkontakten fram till intsrumtbrädan och startmotorn. Har testat att ta ur alla kontakter i tändningslås och alla säkringar vid insttrumentpanelen. Men även utan säkringar går säkringen bak i motorn. Sen har jag även dragit en egen strömkabel från batteriet och satt den på tändningslåset och bara den i och då går inte säkringen med det händer inget. Har mätt upp så det finns ström. Kan det vara felkopplat med nya mototrn, typ givare, jordar osv? Finns det fler kablar som ska jordas bak vid motorn som firman kan ha missat? Har en ny tändningslås från watski med jag tror det är 8 kontakter istället för 6 som det var orginal, det är även andra siffor bak på tändningslåset. Men samma problem var det även med det gamla tändningslåset att säkringen gick. Har försökt att sätta kablarna efter det gamla men även med ignition kablarna på 30 så händer det ingenting. Det finns 2 stifft med 30 på kan man koppla fel där? På firman har de bara bytt motor annars ska alla kablar vara som förra sommaren och då funkade allt utan problem. Lång text, men oerhört tacksam för alla svar och hjälp. Är själv rätt ny på detta. MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qiqidee 0 Postad 24 Juli , 2007 frej kan det mesta.firman håller på med detta i stockholm i 50 år. 08-313030 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser