Americal 0 Postad 18 Juni , 2007 Hej på er. Finns det någon som kan tipsa oss om någon firma runt omkring Göteborg som bottenmålar båtar. Våran båt har ej tidigare varit bottenmålad så jag antar att det är ganska mycket arbete. Efter som vi har en Boggietrailer så finns det inte mycket utrymme att själv ligga under båten och måla. Tror att det krävs en kran för att utföra arbetet. Tacksam för svar från någon av er. Mv.. Americal. Sea Ray 215 EC. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Americal 0 Postad 2 Juli , 2007 Nu har jag hittat en firma som gör bottenmålning. Lerkils Marina skall ha 6200kr för bottenmålningen ink. primer osv. Låter det som ett rimligt pris? Själv tycker jag att det är billigt. Jag levererar båten vattenvägen och efter två-tre dagar får jag tillbaka den nymålad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 2 Juli , 2007 Hej om ja var du så skulle ja inte bottenmåla alls, tvätta istället några gånger under sommaren. Både billigare och skonsammare för miljön. Till saken hör att om du bottenmålar så är risken stor att du ändå hamnar att tvätta under sommaren(giftfärgerna är inte vad dom varit). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Americal 0 Postad 2 Juli , 2007 Men det bör ju bli mer ekonomi att måla båten än att köra omkring med massa beväxtning? Tror ni inte det? Jag betalar hellre för det än att göra arbetet själv. Även om färgen inte är vad den borde så hjälper den åtminstånde en sessong. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser