Gronlund 0 Postad 17 Juni , 2007 Tjena! Såg till min förfäran att efter de senaste dagarnas regnande skapat en midre sjö i min Flipper 575. Det läcker ymnigt från framrutorna och det verkar som tätlisten bakom aluminiumprofilerna är helt kapput! Hur tätar man detta? Kan man köpa nya originallister, eller finns det någon vedertagen tätmassa? Jag har hört att man skall passa sig för silikon av någon anledning som jag inte känner till, så vad skall man ta istället? Tacksam för snabba svar då det väntas mer regn i veckan. MVH/ Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Juni , 2007 Sikaflex 295 UV skulle funka bra. http://www.sika.se/upload/Manualer/Industry/Limma glas A3.pdf Finns bara på 310 ml patron. Även vanligt Sikaflex 291 (finns svart, på mindre tuber 100 ml el 310 ml patron) funkar nog bra det också. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gronlund 0 Postad 18 Juni , 2007 OK, tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser