Bingofan 0 Postad 17 Juni , 2007 Har just beställt en 568. Mycket pga detta forum. Det jag är fundersam över är förarplatsen som jag inte tycker håller måttet för aktiv körning (under vänster ben/lår finns inte mycket stöd). Jag har en benägenhet att stå upp när jag kör för en bättre kontakt med båten med stöd för rygg och ben. Har någon av er monterat någon stol med uppfällbart stöd för rygg/ben? Efter provkörning och montering av dynsats kan detta vara en bagatell? En sak till, alla diskuterar Mercury. Jag valde en Evinrude V4 115hk och hoppas bli nöjd med detta. Hälsningar Lasse p.s om du pelle på ryds komenterar detta är jag nöjd d.s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders6802 0 Postad 17 Juni , 2007 Kul med ny båt! har kört 568 GTI rätt mycket. Blev lite fundersam....stå upp i en styrpulpet? Om Du samtidigt gillar aktiv körning? Näe, ner på baken. Att stå upp i 35-40 knop verkar inte så smart. Jag har inte haft problem att hitta körställning. Klokt val av motor, 115 gör att Du kan både lasta tungt och ha kommando över båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bingofan 0 Postad 17 Juni , 2007 Hallå Anders! Jag kanske är ensam om att inte alltid vilja sitta på baken utan gärna vill stå upp med stöd även i en styrpulpet oavsett hastighet. Tackar för att du hävdar att detta inte är sant utan väntar med spänning på båten. MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 18 Juni , 2007 Om du vill ha en ståstol, så verkar det enklast att byta nästa år till den nya modellen 568 GTS. (mittkonsol och två snurrstolar, borde vara Ryds stol med uppvikbar sits) Lite mer om 568 GTS i Pelles svar i slutet av den gamla (jättelånga) tråden om Ryds 568: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=101121 Rimligen är den väldigt lik nya 18 GTS, kolla på stolarna i den. Eller också gör som jag, halvsitt på en väska (den med badkläder och handdukar brukar vara skönast), så kommer ögonen ovanför vindrutan. Eller skaffa en stor fender att lägga bakom låren -- borde ge bra studs i vågorna ;-) Senast ändrad av Jonas478 | 18 juni 2007 | 09:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser