Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
Nyborjare

Garmin 520 \"instruktioner till destination\"

Rekommendera Poster

Auto Guidance, eller automatisk guidning, är precis vad det låter som. Du ställer enkelt in båtens bredd och djup samt ett säkerhetsavstånd du känner dig trygg med. Sedan är det bara att ange din destination och du får en säker färdväg uppritad i sjökortet. Enklare kan det inte bli, och bara från Garmin.

Så skriver Garmin att det skall funka, det gör det ibland men till visa destinationer säger min plotter bara att det inte går med auto guidance, jag kör ändå dit jag skall och på hemvägen gör jag samma sak fast åt andra håller, då går det, någon som vet varför ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också en Garmin 520 och får ibland samma svar som du vid Auto Guidance. Vet inte vad det beror på. Prova att peka ut stället du ska till med markören i stället för att välja ortsnamnet i menyn. Ibland funkar det då. Jag tror också att denna funtion fungerar bäst på någorlunda öppna vatten. I alla fall är det min erfarenhet.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det verkar så, misstänker att den väljer att inte förelså färdväg så snart det finns minsta osäkerhet, tex sandbankar som inte alltid finns på samma ställe. För när jag går ifrån detta ställe och hemåt, då är det inga problem att få den till att föreslå färden.

Däremot blir jag inte klok på tiden den anger , hurvida det är när jag beräknas vara framme eller annat, även sträckan till målet verkar flippa ut i bland, kan helt plötsligt visa många sjömil fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Det låter ju nästa för bra för att vara sant om en sån där funktion skall funka i alla uppkomliga situationer. Blir väl kanske lite bättre med tiden när den får utvecklas mer och när de marina kartorna blir lite bättre så småningom.

Själv föredrar jag papperkartan i första hand och GPS-navigatorn som stöd.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 17 juni 2007 | 23:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ska nu som tidagare skribenter i denna tråd vara lite skeptisk i börja med sådana här finesser som auto guidance och använda dem med försiktighet. Ett gott råd är att vara med på alla uppdateringar av programvaran speciellt på nya modeller.. Med tiden kommer Garmin att vässa denna finess som man gjort med sina övriga produkter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...