Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
grabben

Ryggstöd, soffa eller vad heter det?

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag såg denna båt och tycke att det var en snygg och smart lösning med ett ryggstöd där bak. Jag har en likadan båt själv men utan ryggstödet och skulle gärna vilja sätta dit ett sådant på min båt. Nu är min fråga, vad heter det, heter det ryggstöd eller, och var kan man köpa ett sådant?

Tack! /Gustav 

post-27041-1394235110,6592_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jo visst heter det ryggstöd. I varje fall så är jag hyfsat säker på att det inte kallas för fotstöd!2.gif\

Den enda chansen att få tag på enbart ryggstödet är nog att kontakta båt-tillverkaren direkt skulle jag tro. Om det är en båt av äldre fabrikat så ska du nog ha lite tur om de fortfarande har något ryggstöd kvar i lager, men med lite tur så kanske de har det. Det är värt att ringa och fråga! I allra sämsta fall kanske du kan snickra ihop ett själv om du är lite händig. Utformningen kanske inte behöver vara exakt som orginalet?

Lycka till!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gör ett försök med en upprepning av den fråga Gustav ställde sommaren -07. Någon som har ett förslag på var ryggstöd modell rulle kan köpas?

Mvh /Ricke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan ju köpa litet  rostfritt stålrör (jag är en höjdare på detta nu :-) ), köpa en rulle skum (Ikea t.ex.) och låter någon sy en överdrag.

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyger, galon etc för båtar finns hos många tapetsörer för två-tre hundralappar metern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...