Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
AudiTQ

Busters lackade skrov

Rekommendera Poster

sextant_liten.gif\  Hallå gott folk,

nån mer än mig som tycker att Busters lackade sidor o skrov på nyare modeller av deras aluserier är rätt dumt ?  Inte nog för att man är rädd om bilens lack, nu ska man vara rädd om båten också. Ytorna är ju askänsliga för repor o dylikt. Nu har jag inte lyckats åsamka mig några skador än men det händer säkerligen förr eller senare att man glider på en brygga och får fina repor som resultat- där gamla Buster skroven inte skulle fått några märken alls.

..å andra sidan så går det att polera bort men ändå.

ha en trevlig dag!

mvh //-//N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag uppmärksammade det sist jag var in hos handlaren och tänkte på samma sak, dvs. att de blir nog fortare fula... T.ex. så blir det ju värre nu om man vill knacka ut en buckla (lacken spricker) eller svetsa igen en skada (man måste slipa bort lacken först). Men jag har inte sett/testat hur det funkar med lackat IRL...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja!

Har haft en lackad buster i snart två år och inte stött på något som helst problem. Visst kan dom bli repiga men det kan ju en vanlig plastad båt också bli, är man skillad och lite försiktig så går det nog allt bra ;) förresten så är dom ju förbannat snygga!!

post-8997-1394235103,7325_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, dom blir ju förbannat snygga :-D    Man får vara lite försiktig helt enkelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja klart att det går vara försiktig, men är inte lite av tjusningen med en Buster/alu-båt att man ska SLIPPA vara så himlans försiktig? Jag menar, man har en båt som är byggd för att åka 20 knop rakt upp på land men kan inte göra det för tänk om man råkar repa lacken!? :)

Skämt å sido så har jag full förståelse för er Buster-ägare, det är fina båtar men kostar mycket pengar så jag skulle också vara rädd om lacken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju just det som varit ett av Busters koncept- underhålls fri båt. Nu är det ju inte så längre direkt- iallfall inte när det gäller lacken...

På min gamla Buster RS så var det minsann bara tilta upp motorn och köra upp på land ...utan några skavanker :-D

Det gör man ju inte nu liksom... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...