chali 0 Postad 16 Juni , 2007 Tjahar en fråga som jag hoppas någon kan svaret på och den lyder så här.När motorn går på tomgång går den jämt och fint men när jag gasar lite ca 1500 varv så börjar den skaka rätt kraftigt men när jag kommer upp till ca 2000-2500 varv så går den hur jämt som helst igen.motorn är en Nissan tre cylindrig 50 hk med powertrim och den sitter på en terhi big fun nova. har ägt den sedan den var ny och har aldrig gått i något så det finns inga märken på motor/propeller eller båten så att något skulle vara skadat tror jag inte.mvh/chali Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Juni , 2007 fel synk. lågfarten går på lågfartsmunstyckena när du sen gasar släpar en förgasare efter när belastningen ökar och när du ger järnet får de ändå mer än de behöver och den felsynkade märks inte så tydligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chali 0 Postad 16 Juni , 2007 Tjatack för svaret men vad menar du med fel synk och hur åtgärdar man detmvh/chali Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Juni , 2007 förutsatte att du har en förgasar motor och det är förgasarna som inte öppnar sina spjäl exakt lika mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chali 0 Postad 17 Juni , 2007 TjaJa jag tror det är en förgasar motor. Så om det är spjälen som inte öppnar sig som dom ska hur åtgärdar man det smidigast? mvh/chali Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Juni , 2007 Tror det är bäst om du ber någon kompis som har skruvat med motorer titta på den först och ev hjälper dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser