Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
marcin

Ombygnad Draco 2500 tc

Rekommendera Poster

HALLO:

Jag har köpt min dröm båt :Draco 2500 tc.Vi köpte den i österike och seglade hem hela vägen.2 gamla b20,103 slussar och 4 veckor.Mitt livs semester.

Men till saken.vi tänkte bygga om hela båten,lacka på nytt,byta motorer osv.

men,det är ingen problem.vi kom på att vi vill förlänga våran 2500 draco ungäfar 40-50 cm.anledning är att vinna utryme for riktig sovrum i mitthytten och extra skåp.

Vad tycker ni ,har nån gkört nånting liknande,vet ni nåt som är bro på sånt jobb.

Senast ändrad av marcin | 15 juni 2007 | 22:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hey

Tillykke med båten, det er rart at få opfyldt sine drømme. Lyder som en spændende tur fra Österike.

Med hensyn til at forlænge båden, så har jeg set forlængede både før, dog aldrig Draco. Jeg tror at det er vanskeligt at gøre, da bunden ikke er ret, heller ikke mod agter. Læg mærke til at når man ser båden fra siden, skråner den nedaf i hver side, der er nærmest en kile på hver side af båten. Hvis man saver båten over og forlænger den, får man et problem med den vinkel. Forestil dig at save en kile over og forlænge den, man kan ikke få linierne til at være rette.

Desuden er klinkerne på siden heller ikke rette, når man forlænger skrovet, vil linierne på dem også volde problemer.

Hvis du er meget opsat på at gøre det, skal det overvejes mere end en gang, da det er et større konstruktivt indgreb, og det er et kæmpe og sikkert irriterende arbejde, at lave det tilbage til det gamle igen, hvis der er et eller andet, som er utilfredsstillende.

Dog mener jeg at de fleste både ikke kommer til at sejle dårligere af at blive forlænget, som oftest bedre. Selvom jeg ikke er bange for at kaste mig ud i store projekter (er i gang med at totalrenovere en 2500 Flyfish) så er en forlængning af skrovet ikke noget jeg går i gang med.

Mvh Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...