Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
5knop

Lyfta båt på lastbil, Sthlm

Rekommendera Poster

Hej, jag ska sälja min båt och köparen ska hämta den med lastbil (bilden). Jag tog på mig att ordna med detta då köparen är från ett annat land. Det ingick i hans bud så att säga. Nu letar jag efter ett varv eller en marina där man kommer in med fordonet, samt kan lyfta båten från vattnet och föra in den på flaket. Någon som har ett tips om vem man ska vända sig till? Båten är för närvarande i Åvaviken mellan Dalarö och Tyresö.

post-9858-1394235101,8146_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vilken tur att det inte är lastbilen som ska lyftas på på båten!! 14.gif\

Kan Skurusundet i Nacka passa dig bra rent geografiskt?

I så fall kan du ju kontakta Calle Börjessons Båt AB.

http://www.borjesson-boat.se/

Om det inte passar just där så har han säkert vetskap om lämpliga ställen.

Lycka till!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan kolla med Karlslunds Marina vid Dalarö. Ring och fråga, du behöver väl hjälp med en gaffeltruck eller liknande av bilden att döma, eller är det en kranbil som kommer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt, någon form av truck lär behövas. Iofs kan man lasta på den uppifrån också då taket går att ta bort på flaket. Vet du om dom på Karlslunds Marina har något i stil med bilden? Annat ställe med sådan truck?

post-9858-1394235103,0908_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag är rätt säker på att Jarleruds(Dalarö) har en sån truck.

/Patric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom säger, citat: Vi har ingenting att lyfta med tyvärr.
Självklart har dom något att lyfta med, men frågan är då ifall deras truck är trasig, eller ifall dom helt enkelt inte orkar ta uppdraget.

Börjar få lite panik, transportfirman kommer tisdag eller onsdag! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jarleruds var det mest otrevliga och osmidiga ställe jag pratade med när jag ringde runt och sökte ny båtplats för några år sedan. Så att dom inte vill hjälpa till förvånar mig inte. Karlslund har ingen sådan truck. Men dom har vanlig kranbil så om det fungerar kan du ringa dom och höra. Här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Pampas både har truk och lytf direkt på bil. Jag tror dock att det är en bit för dig att köra båt men om paniken blir för stor.

Jag hade nämligen en båt där förra året som hade torr båtplats dvs 10 lyft  i och ur vattnet och dom körde den med en liknade truck.

Tog i ca 20 knop från dalarö till pampas med lite avdrag på gas i baggen och skurusundet ca 2 timmar i båt

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pampas blir definitivt för långt, båten gör 5 knop.

Jarleruds måste ha något problem med för god lönsamhet. När jag tuffade förbi idag så höll man just på och lyfte en båt i samma storlek som min ur vattnet. Med en sådan truck...

Det blev Karlslunds. Där var man tillmötesgående. Då är det bara att hoppas att lastbilen kommer imorgon.

Senast ändrad av 5knop | 19 juni 2007 | 21:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Karlslunds Marina is the shit! Här lastar vi på båten utan bekymmer och kostnaden för detta runt 6-700 kr. Jämfört med 1600 och uppåt på andra ställen jag rådfrågat, men som inte kunde ta emot den stora lastbilen.

post-9858-1394235113,3185_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt!! med uppföljning, kul att det löste sig på ett bra sett.Ha en trevlig midsommar(trots utan båt) mvh/ Roland21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag borde väl mönstra av här egentligen. Kommer ni ihåg familjen i SOS Segelsällskapsresan som bl.a. hissas up i en bro samt får båten stulen av en norsk stålman? Det slutar med att frun får sin vilja igenom med ett torp. Precis så är vi. Nu bär det av till det nyinköpta torpet! 14.gif\

Glad midsommar alla båtägare, och se upp med grund och stormar! 

post-9858-1394235113,6143_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Karlslunds Marina kan rekommenderas. För lyftet till lastbil, där dom också fick transportera båten ett par hundra meter på land då lastbilen inte kom fram till kajen, tog man 500 kr inkl moms. Detta är ett pris jag inte sett på många många år. Dessutom var man trevliga och förstående då min transport var tre timmar försenad, och båten låg i vägen vid kajkanten. Andra ställen skulle ha allt från 1500 kr och uppåt. Vissa ställen ska vi inte ens nämna...

Stor applåd!

Senast ändrad av 5knop | 26 juni 2007 | 21:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...