Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
chali

hjälp med impeller och powertrim mm

Rekommendera Poster

Hej
jag tänkte jag skulle byta impeller på min nissan motor men var sitter den och hur gör man? tex är det någon packning som måste bytas efter man tagit bort den gammla mm?
jag tänkte även jag skulle fylla på/byta ut oljan till powertrimmet och undrar hur ser man mängden och hur byter man den smidigast? 
Jag läste även i handboken om att man skulle göra rent olje filter och bränsle filter men var sitter dom?
kommer även byta växel-olja tänstift och motor olja men

om det är något annat som ska bytas mm så skulle det vara kanon om någon kan säga vad och hur? 
Motorn heter Nissan NS 50D årsmodel 91-92 

MVH/chali 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har aldrig meckat nissan men den borde väl vara samma som alla andra ang. impellern, den sitter nere i växelhuset drevet det finns en skarv lite ovanför kavationspalattan palttan ovan proppellern som är skruvad troligtvis nerifrån, vidare så måste du dela växelstaget, som går ner från spaken till växelhuset, efter som jag inte meckat nissan så vet jag inte var skarven är men den brukar inte vara svår att hitta, finns någon inspektionslucka på riggen? 90% att skarven är i den, sedan är det bara att dra ut växelhuset, drivaxeln ska följa med. så borde du hitta ett pumphus runt drivaxeln i det sitter impellern, se till att du får i vatten röret ordentlig i pumphuset när du skruvar ihop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...