Gå till innehåll
torsdag 31 oktober 2024
vestprick

vp B20 100A drev

Rekommendera Poster

vad kan det bero på att motorn går utmäkt,varvillig mm,utan växel i, men om jag lägger i växeln  och drar på kommer jag bara upp i 2000varv och en fart på cirka 7-8 knop, när jag borde göra 25-30knop,nya stift kablar, rotor mm, bra kopressionsprov rätt propeller, därimot funderar jag på om det kan vara förgasaren???,en gammal solex, stinker bensin när jag kör,men inga läckage,inte som jag hittat iallafall.nån som har nån ide´ ????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! det kan finnas hur många orsaker som helst. Har du rätt propeller? e drevet i bra skick, med min ringa kunskap så skulle enda med förgasaren kunna vara att den e för snålställd, men då ska den vara seg upp i varv när du gasar i neutral. Urban

Senast ändrad av ubbe62a | 14 juni 2007 | 22:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla avgasslangarna. Kan vara så dom har kalvat invändigt så det blir mycket mindre hål för avgaserna att komma ur motorn. Då kan det bli som du beskriver att det känns som förgasaren förgasarna flödar över. Det är typ om man e stor i maten så kan det vara svårt o skita ur det :-)

Bytte tänddelar och nya delar till förgasarna på min innan man upptäckte vad det var för fel. Hittade mitt fel då slangen inne i båten explodera av trycket och motorn varvade upp direct till 5500 varv. Var avgasslangen på akterspegeln som kalvade för mig :-).

Lycka till om du inte har hittat felet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...