Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
piggsvin

Sugen på sportbåt!

Rekommendera Poster

Hallå alla glada är ny här och hade lite funderingar!

Är rätt sugen på en vettig sportbåt men ja vet inte vad ja ska köpa.

Den ska gå i insjö, de ska gå att dra vettenskidor och annat kul me den, vara hyffsat stabil, låter jobbigt om den skulle volta;)

kan tänka mig att lägga ut ca:30-40 000:- kanske, får jag nått vettigt för det eller ska man kanske lägga till lite!

Tacksam för svar MVH//Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå där ditt piggsvin! 14.gif\

Varmt välkommen till MG:s Forum och hoppas att det kommer att bli till både nytta och nöje!

Okay....vad menar du med sportbåt? Kanske en liten hardtop-båt som t.ex.

Ockelbo B16 kanske?

Hur många personer ska du ha ombord samtidigt som du drar vattenskidor?

Är det vuxna eller barn som ska åka tub eller vattenskidor?

Är 40.000 din absoluta maxgräns eller kan du tänka dig att lägga ännu mer?

För 30-40.000 kr så kan du hitta en hel del av äldre sort, men självklart så ökar ju urvalet ju mer det får kosta. Det är framför allt motorn som kostar och som blir nyare ju mer du kan betala. Det är också motorn som oftast kan vara ackilleshälen på en båt. Försök att svara på frågorna så kan vi hjälpas åt att försöka ringa in på ett bättre sätt vad som kan tänkas passa dina behov.

Tänk också på att du bör ha båten försäkrad (det finns många fler orsaker till det än enbart för stöld och brand)och att det kostar det också. Priserna mellan f-bolagen kan variera kraftigt beroende på båt och motorstorlek och en del andra saker. Den biten kan du inte börja kolla upp helt och fullt för än du vet vilken båt du är intresserad av, men det är bra om du redan nu har detta i bakhuvudet! En annan sak är att de flesta f-bolag ger lite rabatt om man har Förarintyget. Den blir obligatorisk redan nästa år, men den fixar du galant om du inte redan har gjort det.  Hör av dig med dina svar så hörs vi säkert igen!

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svarsmiley-laughing.gif\ Märker att man inte kan så mkt om båtar nusmiley-tongue-out.gif\

Ja en liten båt är de jag vill ha för kanske 2-4 pers, är inga storvuxa personer som ska åka i den, och vad det gäller motorn så kan den vara lite småsliten för det går alltid att renovera eftersom jag är ganska inbiten bilfanatast så motorer kan jag skruva i!

Och den första länken där du skicka nånting sånt var de ja hade tänkt mig ser underbart rolig ut faktisktsmiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...