Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Askungen

Plastbåt eller alumniniumbåt (tredje försöket!)

Rekommendera Poster

Jag behöver er kloka båtmänniskors råd! Skall köpa en båt till liten insjö, krav: trygg för en sjuåring, lättskött, lättrodd (fast jag tänker ha elmotor till). Vad skall jag inhandla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Plastbåt tycker jag. Du skriver att du ska köpa den till en liten insjö...det var ju jättesnällt att köpa en båt till en insjö, men är det inte till dig eller till 7-åringen du ska köpa båten till?? 12.gif\

Ja, vad jag egentligen undrar över är alltså om du ska köpa båten i första hand för att 7-åringen ska använda den eller om det är i första hand du (eller någon annan vuxen)som den i första hand ska vara ägnad åt? Det här bestämmer ju lite om hur pass stor roddbåt du bör ha. 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Roddarn! Båten är till mig, men min sju-årige son kommer att vara med mycket för vi gillar att meta... Har du tips på märke eller så?
Hälsningar
Askungen 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

väljer du en  aluminium båt så se till att ha slutna batterier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plast är nog att föredra. En släkting till mig hade en gång en aluminium båt i en mindre insjö och han sa att han höll på att bli tokig på den båten p.g.a att den var så lätt. Svårrodd och stor avdrift vid lite blåst.

En plastbåt väger mer och är säkert mer stadig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...