sirius 0 Postad 14 Juni , 2007 hej har problem att den börjar tjuta (värme summern på motorn) när man har kört på tommgång en längre tid ca 1 timme var ute och kollade på fartyget götheborg låg inte bara på tommgång hela tiden men nästan skvallerstrålen sprutar bra dvs att den gör en liten gropp på vattenytan har inte bytt impellern än men termostaten öppnar när den ska fick svaret av en mekaniker att motorn inte går att köra på låga varv så länge dvs inget fel på motorn har han rätt ? eller skall man byta impeller (båtan ligger i så jag drar mig för att krana upp han har ni några råd mvh joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 14 Juni , 2007 Byt impeller, skall helst bytas varje år - så börja där. Tillägg, såg nu att det rör sig om en TIMME! Tips, gör inte det - motorn är inte gjord för det. Får dålig kylning, smörjning, sotar igen etc etc. Din mekaniker har rätt! Senast ändrad av Peter_K | 14 juni 2007 | 12:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sirius 0 Postad 14 Juni , 2007 hej tack för det snabba svaret då vet jag att det kan vara det skall byta impellern till hösten mvh joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 14 Juni , 2007 Ja, men sluta med att köra med motorn på tomgång i en timme, varken bra för motorn eller miljön. Stäng av den istället när du ligger stilla eller bara driver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser