Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
gost

Lämnade in överdelen på lack idag!- kommentarer på pris uppskattas.

Rekommendera Poster

Hej alla, ja nu ligger den nya durken där, dags att måla överbyggnaden, hade tänkt spruta själv, men vet hur missnöjd man kommer bli med alla flugor/rinningar mm. Får betala 5000 inkl färg för att få den sprutad med vit billack. kommentarer? Nån som vill hjälpa mig spruta skrovet nästa vår?

/Göran

post-24608-1394235100,6621_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

det är ju en 1500:- i material så är det mattat och klart så är det ju 2-3 varv och det hela är över på någon timme så är det stockholms prislistan så är det nog ett bra pris du fått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Målade botten på roddbåten med 2-komp lack. Burken kostade 450:- för 0,75 l, och det fastnade ett halvt kvarter med flugor, dunbollar med mera så det är nog värt det. Men det jag funderar på.......håller bil-lack?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Men det jag funderar på.......håller bil-lack?

2 komp bilack akryl samma som 2 komp båtlack kan tänka mig att extra mjukmedel kan vara tillagt i plastbåtsfärgen

För övrigt inget större fel på priset tillgång till box eller lokal är värt en hel del.

Hoppas det blir snyggt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är nog ett hyfsat pris, synd att man va tvungen att slipa själv bara.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du ändå gjort slipningen bör du spruta med båtlack, den bygger bättre och blir hårdare. Klarlacken som läggs uppe på bilfärgen klarar inte av nötningen på däcket (tex i fören där man stiger ombord) och kommer att börja repas/flagna efter några säsonger.

Om du ändå hittar någon med kompressor och spruta kan ni lika väl ladda med rätt material. Tycker jag i alla fall :)

Senast ändrad av Dino24_VP570A | 13 juni 2007 | 23:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så, nu är överdelen hämtad, jag är mkt nöjd med resultatet, fick grunfärg samt 2 lager lack på sig. Nu ser båten ut som en zebra, så nästa vår ska skrovet lackas, hinner inte nu, vill ju bara få den i sjön nu....

post-24608-1394235101,3942_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nix, båtlacken är polyuretanbaserad. Skiljer sig kemiskt från akrylbaserad billack!

Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lackerade om min förra båt, en 4.2 meters styrpulpetare med billack utvändigt och båtlack invändigt. Billacken fick jag av en båtrenoverare som rekomenderade den. Personligen tycker jag att resultatet blev bättre med billacken, hade båten i 3 år och den var fortfarande i toppskick när jag sålde den. Håller just nu på att lacka om min nya båt, kör på billack igen. Vet dock inte hur den fungerar på en yta med mycket nötning, däck etc.

Senast ändrad av Fivecolors | 14 juni 2007 | 23:37

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...