Gäst John Dilkestad Postad 8 Mars , 2004 Jag har nyligen blivit ägare till en Albin79, som på akterspegeln har en dekal Albin 79-Klubben. Vet någon om det fortfarande finns en sådan sammanslutning? Jag har sökt på nätet utan resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Andreas Postad 28 April , 2004 hade ju varit roligt om det fanns en sådan klubb/ Andreas Ägare Till Chrisma albin 79 nr 66 -75 något hottad version Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jonny gurka Postad 2 Maj , 2004 Hurdå hottad??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst andreas Ericsson Postad 1 Juni , 2004 genaker fast peke(lätt variant).Ny högskuren fock med lattor en ny stor med två genomgående lattor ,bortskurna innerbaljor i aktern i stuvfacken för mer plats samt bättre viktfördelning, naturligtvis nerdragna fall och annordning så att genakern hissas från nergångsluckan /MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BengtW 0 Postad 27 Juni , 2004 Jag har också en Albin 79:a, nummer åtta närmare bestämt. Om det nu inte finns nån klubb får vi väl dra igång en själva? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter L. Christoffersen Postad 22 Augusti , 2004 Jeg er også ejer af en Albin 79 og er naturligvis interesseret i at blive medlem i en Albin 79-klub! Jeg ligger i Lynetten, København! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrick Postad 5 September , 2004 Hej Köpte en A-79 förra året och har nu bytt motor. Den gamla VP MD5A blåste toppen så det kom avgaser i båten och vatten i oljan. Nu har jag satt in en VP MD2010, 2 cyl och kan behålla propeller och avgassystem. Någon som vill ta del av erfarenheter kan mejla mej. Ligger Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 9 Januari , 2005 Hej har prescis köpt en 79 skulle vilja veta lite mer om dian segel planerar att byta ut dem, samt hur fallen är neddragna MVH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anna Postad 1 Maj , 2005 Hej jag har en albin 57:a som stått på land i 15 år. Jag håller på att renovera, är det någon som vet om man kan använda badrumstapet istället för svindyra båtmattorna ? ANNA ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kenneth Engström Postad 22 Augusti , 2005 Hej ! Jag köpte min Albin 79 sommaren 2004 och är jättenöjd. men det finns ju alltid saker man vill diskutera. Bla. har jag pratat med Albin 78 ägare som har blivit tvungna att byta motorkuddar och jag har upptäckt att mina kanske inte är alldeles intakta. Det märks inte på något sätt men tanken har väckts på att ev. byta efersom jag inte vill vara med om att de lossnar under gång. Ett problem är dock att bultarna som håller kuddarna är fastbultade med muttern på undersidan och allt är inplastat så man kommer inte åt att hålla emot muttern. Kan det ev. vara så att muttrarna på något sätt är fastsatta på undersidan. Vore tacksam om någon ligger inne med kunskap kring detta problem och i så fall kunde svara mig. Mvh. Kenneth Engström Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
supereken 0 Postad 18 Februari , 2008 Hej ser att det finns fler albin 79 ägare. och många är intresserade av albin 79 klubben. har sökt efter den men hittar inget på nätet. men med tanken på att många undra efter den kanske det vor idee och starta en ny? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
supereken 0 Postad 2 Mars , 2008 Hej det blev välldigt tyst om albin 79 klubben. Jag kan ta på mig och försöka skapa en ny albin 79 klubb om intresse och hjälp från andra finns. om ni är intresserade av at vi startar upp en ny albin 79 klubb skriv till mig. och om ni är villiga att hjälpa till så skriva gärna det oxå. ni kan nå mig på denna adress danielekeblad@hotmail.com skriv gärna albin 79 klubben som ämne så kommer det inte bort bland mailen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aniara139 0 Postad 5 Mars , 2008 jaa! nu har supereken skapat albin79-klubben, så haka på nu och bli medlemmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
njensign 0 Postad 24 Mars , 2013 hi, i would like to give a construction sheet / blueprint / buttock lines as a birthday present to my girlfriend. She is proud owner of an Albin 79. Do you have any idea where i can get this?? Thank you in forward! :-) Julian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser