dyksmurfen 0 Postad 12 Juni , 2007 Har nyligen blivit ägare till en ryds 495 gt. Första båten, en dröm har blivit uppfylld. Har dock en fråga ang. styrningen. Det sitter en styrstång med kulanslutning, tror jag det heter. Men på min gamla evinrude -76 som jag köpt sitter det en plåtbit med tre hål i. Har förstått att det brukar vara en arm med gängor som man ansluter till styrstången. Någon som förstår hur jag menar? Hur ska jag ansluta styrningen till motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 12 Juni , 2007 Kan det vara något i denna stil du menar att du behöver. Den heter kullänk och finns på Watski. http://www.watski.se/www/index.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dyksmurfen 0 Postad 12 Juni , 2007 Precis en sån anslutning som jag har. Däremot har jag ingen arm på min motor att gänga in den i utan den ovan beskrivna plåtbiten med tre hål. Jag kan försöka ta en bild på den och lägga in imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 12 Juni , 2007 Ja gör det. Men sticker denna plåtbit ut en bit kan du borra ett lagom hål för denna kulled och dra fast den. Men en bild underlättar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dyksmurfen 0 Postad 13 Juni , 2007 Här kommer bilden på motorn. Styrleden är som Gesse visar på bild ovan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 Juni , 2007 Det ska gå att sätta dit kulleden på den. Borra upp ena hålet om det behövs och tryck upp kulleden underifrån och dit med muttern. Annars går det att förlänga plåten en bit. Då är det bra att bulta förlängningen i dessa tre hål som finns. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser