Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
__Dahlgren__

vad är det för båt jag har? (Racer)

Rekommendera Poster

Jo jag undrar vad det är för märke och årsmodell på min båt på bilden.

Det sitter en 2 cylindrig Mcculloch motor på den med trasig startmotor.

Jag undrar vad jag skulle kunna få för den om jag ska sälja?

post-26906-1394235099,7199_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att båten lackerats om är ett klart minus. Om det nu är en Ockelbo T14 - jämför bilder på Ockelboklubbens hemsida http://www.fotoalbumet.com/homepage.php?tblPagesID=5157&tblUserID=858&ac=4b38230a6801ed1d03d6d8654b94d5f4&intDesign=1&intEdit=

Ockelbobåtarna är ganska populära än idag. Hade båten varit i orginalskick hade du nog kunnat få en bra slant för den. Motorn gör väl varken till el från då den är ganska gammal och är ett udda märke, även den lackerad så den inte längre har orginalfärgen.

Omöjligt att säga vad ekipaget kan vara värt. Med båtupptagningsvagnen kanske 8000-10000 kr om motorn lagas och båten är felfri i övrigt. Utan båtupptagningsvagn kanske 5000-7000 nåt sånt. Jämför vad säljarna tar för liknande båtar på blocket.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är den i aluminium eller är det bara en synvilla?:>

Senast ändrad av Fivecolors | 16 juni 2007 | 17:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, det är en ockelbo. En kompis har en sådan och försökte sälja bara båten för 4.000:- förra sommaren, men det gick inte.

Visst var den sportig men grymt obekväm att åka, rena döden för ryggen. =)

Det är ingen aluminiumbåt..

Senast ändrad av JensJ | 16 juni 2007 | 19:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ser mer ut som en T13 (spetsig för), som var föregångaren till T14. Skrovet på T13 ändrades till det bättre -63 och döptes då om till T14 (trubbig för). Jag har en T14 med en Suzuki 65hk på, tycker den går mjukt o bra i vattnet , klyver vågorna bra. Ligger dock i en insjö där vågorna är begränsade. Motorn gör nog inget på värdet, men har du tålamod så får du säkert några tusenlappar för den. Bästa för dig är nog Ockelboklubbens hemsida. Sälj den på Forumet där. Många märkesfantaster samlade där inklusive mig själv.

Lycka till.

Hälsn. Kent            

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...