Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Terrafobica

Bränslepriser

Rekommendera Poster

Äntligen!  Jag bad dem redan förra året, men efter ytterligare en påstötning förra veckan så fick jag till slut ett mail som berättade att de nu även lagt in sjömackar.  Så kom igen nu och rapportera vad dieleln och bensinen kostar där ni har båten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var och tankade i Borgåsund (Mälaren) Dom tog

14,50:- litern vid sjömaken för 95 oktan.

Fick pynta 1300:- för 89 liter!!!

Bra va !3.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du lägger väl in det på bensinpriser.nu?  Det är bra om vi spelar ut mackarna mot varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har skrivit om det här med bränslepriserna på sjömackar förr på MG, men aldrig fått någon vidare uppbackning.  Snarare tvärt om, jag har fått veta att sjömackar har större omkostnader och att de lever på inkomster som tjänas in under en kortare tid.  Uppriktigt sagt så skiter jag i det!  Jag vill veta var jag kan tanka billigast möjligt även om det betyder falukorv istället för oxfilé för mackägaren.  Endast en har svarat i tråden, och han betalade 14,50:- litern för sin soppa, är det klokt?  Jag kan förstå om soppan kostar mer långt ute i skärgården, men 14,50 på en landbaserad mack som nås med tankbil,är fanimej ocker.  Jag kommer under sommarens lopp att meddela mina inköp till bensinpriser.nu.  Hoppas att fler gör detsamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det billigaste stället som jag känner till nära Göteborg är Björkö hamn. Där tar de ungefär samma pris som en vanligt bensinstation på land. De säljer till bilar med samma pumpar och det är väl därför de har svårt att höja priset.

/Freddie

Senast ändrad av freddie1 | 13 juni 2007 | 13:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att det är skitsnack, Många sjömackar Säljer ju korv,glass reservdelar mm.mm Så det är inte bara bensinen dom livnär sig på.

Skulle jag tanka upp min båt med 20 liters dunkar så går det åt

14 st. (280l.) Då får jag spendera dagen med att tanka istället för att åka båt.Sen är det ju inte så himla kul att hantera Brandfarlig bensin.

14,50:- ÄR ett jäv... OCKER!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jäkla svinpriser på båtmackarna....När jag tankar bilen fyller jag dunkar samtidigt...Sparar ca 45-50:- varje gång ....Min tank rymmer ca 400 liter så det blir ju iof några vändor, men vad spar jag inte in på en full tank??...Det är faktiskt värt det lilla extra besväret..

Ha en skön båtsommar alla....

MVH

Peter.

post-22516-1394235100,4905_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det måste vara bättre att de olika försäljarna av soppa längs våra kuster satsar på att tjäna pengar på tjänster runt omkring soppaförsäljningen. Tankar man så är det väl en stor möjlighet att man samtidigt handlar lite glass, kanske proviant och någon tidining? Dessa artiklar borde inbringa mer pengar till sjömackarna en själva soppan. Bilmackarna tjänar ju sina pengar på allt annat en soppa. Ett bra pris på soppa borde ju leda till fler kunder och i sin tur större merförsäljning.

Själv använder jag dunkar till min lilla snipa då det inte går åt så mycket soppa varje gång man är ute.

Tycker att det är bra om priserna på båtmackarna längs våra kuster blir kända så att man lättare kan göra ett aktivt val gällande när, var och hur man vill tanka.

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trist att det är höga priser men på sjö mackarna är det ju inte nån direkt komers på korv, tidning, lösgodis och hyr filmer så man får väl fultanka ett tag till.. 800 per fultankning = två restaurangbesök med tjejen i skärgården ex dricka... Hon e en svamp =)

smiley-cool.gif\ Z

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

13:55 fick jag betala för 98oktan i helgen. Landbaserad sjömack på Torpöns Camping i Sjön Sommen.

Tar upp båten ibland och passar då på att tanka båten när den ligger på Trailern annars tar vi med oss ett gäng jeepdunkar som vi tankar där det är som billigast på land.

14:50 som någon ovan fått betala är inget annat än ocker. En landbaserad sjömack kan ju inte ha högre kostnader än vilken annan bensinmack som helst, nej usch, jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Fortsätt rapportera in priser, ingen båtåkare tjänar på att betala överpris för soppan vare sig man tar en kubik i tankarna eller har en lös 30 liters tank i styrisen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

8.99 för Dieseln i Örebro i helgen...

I dunkar. Jag har gett upp sjömackar sedan länge.

Vi åker så sällan mer än att vi hinner med att hålla tanken fylld med dunkar (har 6st). Och då drar både nvarande och gamla båten ca 2 liter/nm.

Sjömack blir i nödfall någon gång per år.

Tror inte det blev en enda gång förra året.

Båten är nu på Blidö för övrigt. Hjälmare kanal kan rekommenderas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som har koll på priserna på 95 oktan hos Loopen respektive Ålsten? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...