Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Valken

Garmin Gpsmap 420 - Överföra från dator???

Rekommendera Poster

Jag har köpt en Garmin Gpsmap 420 med ett bluechart vision g2 förprogrammerat på ett SD-kort. Hur gör jag för att kolla mina tidigare båtturer samt planera mina framtida, lägga upp rutter och waypoints hemma på datorn?

Upplever att manualen är något bristfällig på det här området...

Kan jag plugga in Bluechart-SD-kortet i datorn och jobba direkt på det? Behöver jag ett annat program eller kan jag använda det som finns på det förprogrammerade SD-kortet?

Någon som har koll?

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har du kommit vidare i det. jag är med ägare till en 420 coh funderar på samma sak. Vore ju toppen att sitta med Ozie eller liknande och göra rutter mm

provade att exportera rutter mm från 420 till ett minneskort ( ej Bluechart ) och då sparade den det i garmin/userdata med bla en xml fil.
Vi får kämpa på

/johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kollade i manualen på Garmins 420-sida och det verkar som ni måste sätta in ett tomt SD-kort(dvs inte samma SD-kort som ni har sjökortet på) i plottern för att föra över waypoints o liknande från plottern till pc. Omvänt funkar säkert likadant, dvs läs ned från t.ex Garmins programvara för PC till tomt SD-kort, in med det i plottern och importera det(lär finnas nånstans bland menyerna eller så reagerar plottern automatiskt när ni sätter in kortet).

Från manualen:

Sätt in tomma SD-kort om du vill överföra data som waypoints, rutter och kurser till en annan kompatibel Garmin-enhet eller en PC.

Senast ändrad av Yadis | 02 juli 2008 | 00:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ska vi prova!!! Tack

Har även hittat ett program som kan konvertera mellan massa olika format.

http://www.gpsu.co.uk/download.html

Med det borde man kunna sitta med ett kart program och göra rutter på datorn och sedan föra över via SD kort till 420

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...