Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
BoatBruce

Stölder av båtar, motorer mm. INTE KONSTIGT

Rekommendera Poster

Synd du skrev det där....annars kunde ju ngn hämtat motorn ostört också....2.gif\ Om ngn skulle ta mitt reglage så skulle jag nog lägga ihop ett plus ett snabbt...men de e ju jag det...andra tar det längre tid för...men hur eller hur...ganska vanligt sätt att knycka motorer eller båtar rättare sagt...så vad är oddset på att ngn av dessa reglagelösa båtägare är utan båtar innan sommaren är slut då? Båten kanske hittas...men inte motorn...medborgargarden läste jag i ngt inlägg...vad gör ett sånt garde då om tjuven/tjuvarna kommer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

ang hur säkra t-låsen är spelar väl ingen roll vill de stjäla båten så är det väl bara att klippa bort dödarkablen och sen glappa på med en mejsel eller över plusarna på strartrelät eller solonoiden.

Vill man behålla hela båten är det väl bättre med två soppa tankar och ha den man fyllt med vatten ansluten när man går ifrån båten.

Då kommer de kanske några 10 tals meter sen blir det att simma tillbaka till land, he heee

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...vatten i soppatanken *LOL*  bra idé!!!!!

Det finns nog inget fullständigt skydd mot stölder...tyvärr.

Vad gällande mitt reglage så har åtgärder vidtagits

Medborgargardet har en uppgift om tjuvar ertappas, ringa polisen och spärra flyktvägar med bilar om fara ej föreligger.

Mvh //-//

Senast ändrad av AudiTQ | 12 juni 2007 | 23:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet det var ett antal båtägare som blev av med sina reglage ett år vid en brygga där jag bor, mest nya motorer...och dom fattade aldrig att tjuvarna skulle komma tbx, tjuvarna använde sig av dom gamla reglagen som dom hade fixat till sen tog dom fem båtar en natt, skar av akterspeglarna med vinkelslip 500 meter från bryggan och stal motorerna.

Kommer inte riktigt ihåg alla turer men det var ngn av dom som hade jätteproblem med sitt försäkringsbolag och inte fick ersättning ens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till BoatBruce................Hej svenne......vad jag förstår då ska det inte finnas några rasistiska inslag på denna sida. Polacker kan faktiskt skriva och läsa ........Tänk på detta nästa gång .Undrar om du kan läsa .......Vett och etikett på BryggSnack

Posta INTE samma inlägg gång på gång. Företagsreklam censureras. Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE! Bryggnack är en mötesplats för båtintresserade och inget annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem har gjort sig omaket att skaffa ett nytt nick o skriva ovanstående inlägg? Om du anser det vara fel, maila till guiden istället alternativt rapportera...det finns medlemmar som rapporterar allt oavsett vad som står i texten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Polacker kan väl förhelvete inte skriva och läsa svenska5.gif\

Vem fan är du som hoppar på mig och kallar mig för rasist!!!!!!!5.gif\

Vad är det för rasistiskt med att Polacker inte kan Läsa/skriva svenska???

Att det finns Polacker Polackligor som stjäl båtar och motorer är inget nytt. Likväl som Svenskar, Öststatsligor, mm.smiley-innocent.gif\

Om jag hade skrivit att Tyskar inte kan läsa svenska, hade jag varit rasist då??13.gif\

Tänk dig för helvete för innan du hoppar på någon sådär.5.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till flera av er, vårda språket och visa respekt tack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...