adec540 0 Postad 12 Juni , 2007 Jag har en snipa med en vp md 2003. Fick två problem med startmotorn. Det ena problemet är avhjälpt medan det andra kvarstår: hävarmen mellan solenoiden och axeln som för fram drevet på startmotorn sitter lite löst på startmotorsidan. Konstruktionen fungerar ungefär som en åra i en årklyka där åran är startmotoraxeln. Delen av hävstångsarmen som sitter fast i axeln på startmotorsidan är formad som en gaffel där varje gaffelblad sitter fast i två pinnar som sticker ut från startmotoraxeln. Problemet är att bara den ena sitter fast medan den andra bara är ett öppet spår vilket gör att den blir lite sladdrig. Efter att jag monterade tillbaka startmotorn så fungerade den att tag. Sedan hoppade hävarmen ur sin infästning på starmotorsidan (låter det som). Till min fråga: är det någon som känner till om det ska vara en låsring på den gaffelarm som bara har ett öppet spår och därför inte sitter fast lika bra? Det fann ingen då jag öppnade den men... Brukar inte vara lätt med bara text men någon kanske har haft samma problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
adec540 0 Postad 13 Juni , 2007 Det var bara att klämma till den lite grann. Nu funkar den perfekt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser