Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
LindaM

Barnfamiljer i Gävle

Rekommendera Poster

Undrar om det finns några barnfamiljer här som har båten i Gävle och vill ha lite sällskap ute vid någon ö eller kobbe? Har nyss lagt i våran Maxi 77 i Fliskär och har 3 pojkar som skulle behöva lite kompisar. Då kanske dom tycker de är lite roligare att följa med på våra turer.

/ Linda 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Synd att ni inte seglar i Vänern. Mina två grabbar är också mycket mer motiverade om det är kompisar i närheten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, och synd att inte ni är i Gävle och seglar smiley-tongue-out.gif\...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore värt att åka till Gälve och segla bara för att visa din man att kvinnor KAN styra båten 12.gif\

Under tiden skulle jag om jag vore i dina kläder strejka!

Men du har väl sett min andra tråd om mina bekymmer innan jag kom ut och seglade själv: http://www.maringuiden.se/forum/;write=new&threadID=167723

Senast ändrad av Kim_Possible | 11 juli 2007 | 20:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kim...
Har nu tagit mig igenom alla goa svar du fått i din andra tråd... Häftigt att du tagit dig ut själv med barnen nu... Jag var faktiskt ute på lilla Runn förra året med 4 segelovana tjejkompisar utan maken... Och det gick väldigt bra förutom att motorn krånglade... Men men, det vara bara att segla in till bryggan (tack och lov helt tomt där)... Gick fint det med... Dock hade jag ju 4 andra att gasta order till... När vi sedan skulle lägga till vid bryggan i våran hemmaham så fick vi väldigt mycket assistans av gubbarna brevid våran plats... Dom var så hjälpsamma när det kom en båt med bara tjejer... Tror att jag känner mig tillräckligt tuff för att göra om det ute i havet i sommar...

Har pratat med maken och han börjar låta mig göra mer och mer nu... Han har nog insett att jag tycker det är roligare när jag vet vad som ska göras utan att han behöver ge order hela tiden... Är dock hellst hoppilandkalle än så länge... Men det ska väl ändras nu när vi åker ut på första långseglingen nästa vecka... Vi åker äver till Åland då, så vi blir väl borta 2½ - 3 veckor och öär väl få chansen att öva på det mesta...
Vart sugen på att köpa den där boken... Hur var den? Har du läst klart den? Verkade intressant... Har ju kommit på mig själv med att verkligen gilla det här med seglin... Var ju inte så där jätte intresserad när första båten köptes för 2 år sedan... Men nu vill jag inte vara utan det och längtar ut till båten...
 MVH Linda (som håller på att ta över rodret smiley-tongue-out.gif\)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...