kema 0 Postad 11 Juni , 2007 Är det någon som vet var jag kan få ett nytt kapell tillverkat, det måste vara med bågar dessutom eftersom det inte finns något fabrikstillverkat framtaget till min båttyp. geografiskt bör tillverkningen ske i Gbg´ s trakten eller i dess närhet, inom radie om ca 5 mil. Senast ändrad av kema | 11 juni 2007 | 14:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 Juni , 2007 Hej du! Jag har tyvärr inget riktigt konkret svar, men eftersom du verkar bo i eller i närheten av Göteborg så är det inget problem att hitta t.ex. en segelmakare eller en kapellmakare som kan sy upp ett bra kapell åt dig. Då du inte har någon mall till din båt så måste du göra en mall först. Det kan du göra själv eller ta hjälp av en kompis. Men om du överlåter även detta till firman som ska sy kapellet åt dig så överlåter du ansvaret för att passformen ska bli bra på firman. Det är alltså ett tryggare men samtidigt ett dyrare alternativ. Sök på Eniro eller på hitta.se efter i första hand kapellmakare och i andra hand segelmakare. Du hittar säkert någon firma som är bra och förhoppningsvis även billig. Lycka till och ha en riktigt bra sommar! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 11 Juni , 2007 Segelmakeri o. Tältfabrik: 0303-15850 Kopierade detta på Hitta.se och söker du där så finner du vägbeskrivning. Damen där har hjälpt mig med mina grejor och jag är mer än nöjd med hennes bemötande. Blev något fel med klickisen där uppe så ring 0303-15850 Lycka till / Orven Ps. tror att det finns en brygga nedanför den gamla fabriken och på så vis, så kanske hon kan måtta på din båt. (Nordre Älv i Kungälv). Ring och kolla om tid m.m. Bågar vet jag inte om hon fixar med, men det går att göra själv och finns på välsorterade båttillbehörsfirmor i Gbg. Senast ändrad av orven | 11 juni 2007 | 22:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser