Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
gurreb

Rätt Motor ??

Rekommendera Poster

Hej Jag undrar vilken motor som passar min båt den är ungefär 4,20 lång är av glasfiber kan mäta litte bättre och återkomma men tänkte mest höra om någon vet det är en rodbåt. Hälsningar G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

De flesta roddbåtar i den storleken brukar fungera bra upp till max 15 hk. En del hänger på 20 hk, men då finns det en viss risk att motorn blir överdimensionerad för roddbåten. Och överdimensionering är sällan att rekommendera! Dessutom så är det så att 9 av 10 roddbåtar i runt 4-4,5 m brukar kunna pinna på rätt så bra med en 15 hk motor! Men det hade varit lättare att svara på din fråga om du visste vad det är för fabrikat på båten och/eller att du kunda infoga en bild på den.

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok ska försöka att lägga in en bild. bår modellen är rånäs båt typ 01 och lägnden är 4.05 m står det på den nån som har hört nåt om dessa båtar ??

tacksam för all hjälp..

Senast ändrad av gurreb | 12 juni 2007 | 23:18

Senast ändrad av gurreb | 12 juni 2007 | 23:27

post-26826-1394235099,922_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, skulle nog inte sätta en alltför stor motor på den båten. 4-6hk eller så är nog lagomt... (utan att veta något om modellen)

Senast ändrad av Knoparn | 13 juni 2007 | 08:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en 4hk fyrtaktare just nu men den plannar inte ut då eller så är så att det inte är ett plannande skrov verkar inte vara så många som har just dena båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...