Rickyticky 0 Postad 10 Juni , 2007 På min 24 fotare med VP 5.0 GL har de sista dagarna varvtalet under gång börjat spöka. Var 30:e sekund sådär ökar varvet med ett par hundra varv för att sedan efter ett par sekunder falla tillbaks till normalt. Verkar inte spa någon roll vilket varvtal jag ligger på. Var börja felsöka tro ? MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickyticky 0 Postad 11 Juni , 2007 Ingen V8 stjärna som känner sig manad att svara ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Juni , 2007 troligast EL : den börjar väl rätt var det är tända på en haltande burk. har du mörkt i motorrummet så ser du överslagen annars känn med handen lägsta t kablarna eller prova att ryck ur dem en och en under tomgång och se vilken som inte påverkar balancen den är det isåfall som haltar och ev har ett överslag eller kass stift eller oxid. långsökt Soppa: kan vara så att den går lite med fet blandning och du har en luft läcka eller början till igensatt filter och när den får lite svårar att få för mycket soppa så går den renare och ökar i varv pumpar fram mer och får för mycket igen osv.osv. obs: koll även chokspjäll vacum läckor mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickyticky 0 Postad 24 Juni , 2007 Hmm. tändstiften ok. Alla cylindrar verkar gå. Bränsle med filter ok. Vad kan det vara ? Motorn ökar lite i varv var 30:e sekund ungefär för att ett par sekunder senare falla tillbaks till normal. Kom igen, är jag den första som råkar ut för detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 24 Juni , 2007 Med risk för att det är dumma frågor... Kan det vara kavitation (prova att trimma ner drevet) eller glapp varvräknare (eller hör du att motorvarvet ökar)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickyticky 0 Postad 24 Juni , 2007 jag hör. varvräknaren är för övrigt paj. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser