Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Domky

LIMPOR MerCruiser 5,0

Rekommendera Poster

Min ena limpa är igensatt, har demonterat den och insett fakta den andra funkar klockrent dock, är det ok att byta bara den ena och måsta man även byta knät?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du chans att göra rent limpan?

Om du använder svetstråd (gas tråd) skruvmejsel, trycklyft, damsugare och rost lösare, vatten, kan du förlänga livslängden på limpan några år....så du hinner spara ihop till nya limpor och knä.... FÖR DOM ÄR INTE GRATIS..

börja med att krafsa ut allt du kommer åt med skruvmejseln, dränk limpan med rostlösare och låt verka över natten, börja krafsa med svetstråden till alla kanaler är öppna..

skölj väldigt noga limpan innan montering igen... minsta flaga kan stopp i knät...= ogjort arbete.. gör även detta på knät när det ändå är lossat.

lycka till

RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret,, har precis gjort detta och det blev tyvärr ingen skillnad så jag byter limpa å knä känns säkrare så!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

japp visst är det! 21.gif\

Hade dom grejerna hemma?

För beställningarna (marin delar) så här års brukar vara kraftigt försenade...1-3 veckor kan det vara.... bara så du vet..

Lycka till, och god båtsommar!smiley-cool.gif\

RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HEj

Enligt utsago så hade dom ca 30 st hemma av min modell men jag bytar bara ena sidan tar den andra nästa år i så fall.

Vad ska man tänka på vid byte? Förutom nya packningar..... de är väl bara att klämma dit dom eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

byt gärna skruv och mutter också, samt gummibälgen mellan knä och bockhorn.

Var noga med att vattenslangarna inte har torrsprickor..

Annars är det bara att bulta dit.................

....dra bultarna med moment/förstånd...tråkigt när dom inte har gänger längre..

Lycka till

RC 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå.

hör gärna av dig ang vad du tycker om deras service. Min erfarenhet var inte den bästa så det vore skoj o höra vad du tycker om dem. Skall tillägas att det var hans partner uppe i stockholm ja skulle handla av och inte han i Gtb.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror att jag köper mina på Hansen marine dom verkar ha koll, kostar 1900 för en limpa, knä kostar 1500 inklusive nya bultar och packningar.. de e väl Ok?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

helt OK...

när det gäller John i Gbg och US... i sthlm, är det inga problem OM dom ha grejerna hemma.

Skall dom beställa kan det ta 6 månader eller MER... avbokade själv grejer jag beställde i Januari-07 och inte fått levererade 30/4-07 fast jag var LOVAD leverans2 veckan i febr. och sedan 1 vecka i mars, och sedan sista i mars, mitten april..... TILLSLUT BLEV JAG FÖRB.....

och beställde alla grejer www.masonmarine.net 10 dagar tog det så hade jag grejerna här till nästan halva priset (1371 dollar mot 19800:-)dessutom inkl. frakt men exkl. moms. tot. 11200 SEK)

RC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan bara hålla med, fick mina på 8 dagar. vill du åka båt i sommar så beställ från usa så får du grejerna i tid och till rätt pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...