pelmo 0 Postad 10 Juni , 2007 Hej alla.På min Exotic 28 med VP150 - Buick V6:a - har varvräknaren lagt av på styrbordsmotorn. Vem har färgkoder för kabelhärvan mellan motorer och instrument? Även oljelampan har lagt av. Hälsn pelmo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelmo 0 Postad 11 Juni , 2007 Varvräknare sökes. Nu har jag korskopplat mina VP-v6 motorer och inser att det är varvräknarinstrumentet som upphört att fungera. Är det någon som har en gammal VP varvräknare - ca 67? Givaren till oljetrycket har också lagt av, alltså, en givare behövs till 1967 års VP150 - V6 av Buick ursprung (slitvartg som var i bruk i flera decennier i Buicks bilar). Skriv och om ni har något gammalt liggande, efter ambitiösa ombyggnader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelmo 0 Postad 12 Juni , 2007 hej Alla. Problemet med varvräknare löst. Båtloppiset Tackel&Tåg på Skeppsholmen hade en billigt för min sexa. (Där har man för övrigt några halkipar till Exotic 28 om nån skulle sakna.) Varvräknare monterades idag och funkar. Yippee.Givare för oljetryckslampa fortfarande olöst mysterium. Hälsn Pelmo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser