Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
opium

mercruiser 4.3l v6

Rekommendera Poster

hej alla på nätet, jo jag testade båten igår i sjön den startade bra å så men när han gått en liten stund så bara han vill stanna,så jag startade igen utan problem jag har mekat lite med bränslefiltret. kan det va så att jag inte fått tätt med slangklämmor å så så han suger in luft.motorn är en mercruiser v6 4.3l

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du löst problemet? min motor uppförde sig på samma sätt. Gick fint i ca 10 min, sen började den hacka och gå orent. Bränsle filter är precis bytt. Jag bytte också bränsle pump och felet uppstod igen efter ca 10-15 min körning. Har en mercruiser 4.3 efi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stannar motorn på tomgång eller under körning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena. Hade samma problem. Jag fick inte upp nå bensin till förgasarn, de var backventilen på sugledningen vid tanken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också samma problem med en v6 4,3. Den går bra vissa dagar men ibland stannar den på full gas och det går att starta direkt men man kan inte gasa upp den för då stannar den igen, så man får puttra sakta och då går det hur länge som helst. Har monterat ny bränslepump-felet kvarstår....

Har du fått din att gå bra efter byte av backventilen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Kan det vara någon ide att titta på nålarna? Är de igen satta med skit så kommer inte önskad mängd bränsle ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips är att kolla filtret som sitter i förgasaren.

Det är ett metallfilter som sitter precis där bränsleledningen går in i förgasaren. Det var i princip helt igensatt på min motor....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena. Min går klockrent efter jag fixa backventilen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem med min men upptäckte att sugröret i tanken hade en väldigt dum vinkel där det blev en riktig flaskhals som det fastnade små smutspartiklar och täppte igen. Gjorde ett nytt sugrör av 10mm rör med en mjuk böj på och lödade fast denna i en rörgängad reducering som passade i min båt. Det tog lång tid innan jag hittade detta felet och många svordomar.

Lycka till  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...