Groenling 3 Postad 10 Juni , 2007 Vilkaoss? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 10 Juni , 2007 ...men *suck* varför denna dryga attityd ? och du ska kallas hedersmedlem..... Senast ändrad av AudiTQ | 10 juni 2007 | 13:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 Juni , 2007 Det där med hedersmedlem får du ta upp med Maringuiden, det är inte jag som bestämmer det. Min dryga attityd nämner du, för att jag ger svar på tal ska inte du sitta o kalla mig vad som helst. Jag har sagt min mening vad jag tycker om detta idiotiska tilltag ni håller på med vad gäller annonsörer på andra forum, har du några problem med det?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JasonFire 0 Postad 10 Juni , 2007 Är det någon som har första tråden på detta inlägget? Det vore kul att se annonserna. Har blivit av med lite grejor själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 Juni , 2007 snacka med marindeckarna...dom har pejl på läget.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 10 Juni , 2007 Om du ser något misstänkt på Blocket så har Blocket ett samarbete med polisen. Anmäl här http://www.blocket.se/security/index.htm?ca=1_7_s. Då har den misstänkte en möjlighet att försvara och förklara sig vilket han inte har om han blir uthängd på ett forum som väldigt få läser dagligen. En liten notering, Steve har inte svarat på egna inlägg. Tyder på ett gott sjömansskap Senast ändrad av FinnSpeed | 10 juni 2007 | 15:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 Juni , 2007 Tre rapporteringar på mig i en tråd...har vederbörande inte sett att jag skrivit flera inlägg än tre i tråden....har inte han med samma namn som cyklisten sett det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 11 Juni , 2007 Jag måste säga att jag tycker att det är fel att hänga ut en annons som man inte vet är oseriös på ett sån här stort forum. Hade jag varit annonsören så hade jag känt mig kränkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 11 Juni , 2007 Ser att roddarn varit online igen, undrar varför han bara rapporterar mig, det är ju ett forum man ska skriva i....inte rapportera allt möjligt som man int egillar eller anser är fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 Juni , 2007 För det första: Den som hade sett Yadis första inlägg i den här tråden har förstått att han inte hänger ut någon alls. Han har heller inte anklagat någon för något. Det han gjorde var att han tyckte att ett par (3 st.?)annonser från samma person såg misstänkt ut och han beskrev också varför han tyckte så. Det förklarade han på ett mjukt sätt och efter den beskrivningen så var det bara att hålla med honom eftersom det enligt hans beskrivning följer ett mönster som är vanligt vid motorstölder. Han talade om var annonserna fanns någonstans så att alla som ville hade chans att göra en egen bedömning. Annonserna är ju dessutom offentliga. Yadis hade alltså en fullt normal reaktion på annonserna som för övrig inte fanns på något forum som Stevemedselcon tydligen vill ha det till. I Yadis första inlägg så agerade han med frågor snarare än med påståenden. Jag kunde inte utläsa en enda anklagelse från Yadis sida. Han gick mjukt till väga och passade sig väldigt noga att inte anklaga för att motorerna verkligen är stulna. Ingen annan heller har anklagat någon för detta eftersom ingen kan veta om det rör sig om stöldgods eller ej. Yadis har agerat fullständigt klanderfritt och han har också agerat med ansvar på flera sätt. Han sätter ingen oskyldig i klistret eller förorsakar besvär. Han får alltså en massa skit för ingenting. Han har helt uppenbart reagerat negativt på den här smutskastningen vilket har gjort att han tog bort sitt första inlägg. Det skulle nog jag också ha gjort om jag vore i hans kläder, men det är väldigt tråkigt och det är synd att han tog bort inlägget. Då hade en del av er med ganska stor säkerhet fått en helt annan syn på hela saken. För det andra: Stevemedselcon ser att jag har varit online igen och undrar varför jag bara har rapporterat honom. Du får nog fortsätta att undra. Men jag undrar vad du har för slags kött på benen som kan anklaga mig för att ha anmält dig? Hur vet du om jag har gjort det eller inte?? Faktum är att du ju faktiskt påstår det. Om det så råder det ju ingen tvekan alls! Du har själv sagt (i den här tråden)att jag/vi kommer med anklagelser då du helt uppenbart inte läser det som har skrivits så noga. Frågor har ställts, men någon direkt anklagelse har däremot inte skett. Istället så är det du som anklagar nu och det är inte bara en ens en antydan från din sida! Det är en direkt anklagelse! Så frågan kvartsår: hur vet du att jag har anklagat dig eftersom du påstår att jag gör det? Hur kan du vara så helt säker på det? Och om jag nu har gjort det så kanske du i så fall bör rannsaka dina egna inlägg först för att förstå varför du har blivit anmäld av mig eller av någon annan. Det är nog kanske inte så konstigt..... Att du eller någon annan har en annan uppfattning om saker och ting berör mig inte i ryggen. Det är bara naturligt att folk kan ha olika åsikter och det respekteras naturligtvis. Det är på vilket sätt som du säger saker och ting på som jag och andra reagerar över. Det är ju inte ett särskilt socialt och trevligt sätt i din atityd som du visar upp här. Snarare helt tvärsom! Jag förstår inte varför du ska bete dig så hånfullt, elakt och direkt oförskämt och kränkande när du framför en del av dina åsikter. Jag menar att det det vore så mycket trevligare om man kan framföra sina åsikter på ett sakligt men ändå trevligt sätt oavsett vilken ståndpunkt man än har. Så verkar du tyvär inte tycka eftersom du fortsätter att visa en minst sagt omogen och rätt oförskämd attityd som faktiskt kränker andra! Du får nog faktiskt skylla dig själv om du blir anmäld så länge som du väljer dina ord på det sättet som du har gjort här! Du får då helt enkelt räkna med att folk stör sig på dig och det är du själv som väljer dina ord. Ingen annan gör det åt dig. Som man bäddar får man ligga och vi är flera som har sagt till dig om detta och eftersom du kör på i denna stil så ska du ju inte bli så förvånad. Antagligen kommer du att komma med samma typ av reaktion på det hä inlägget också. Men det är som sagt du som väljer dina ord. Och jag väljer mina. Det är okay om du misstänker mig för att ha anmält dig. Det har du din fulla rätt att göra och det är ju tur att vi lever i en sådant samhälle. Men att direkt påstå att jag har gjort det är faktiskt en kränking! Jag tänker varken medge eller bekräfta om jag har anmält dig eller ej, för jag anser inte att du ens är värd den kommentaren! Du beter dig så förbannat illa så det får väl bli ditt eget huvudbry. Och trots att vi är flera som anser att du beter dig rätt illa så gör du heller absolut ingenting för att vara lite trevlig om man läser vidare på dina inlägg i den här tråden.... Du undrar om detta inte är ett diskutionsforum. Jo det är det, men om ett sådant verkligen ska fungera så som det är tänkt så bör man kunna hålla sig till ett trevligt sätt att vara på. Det är en slags grund när man diskuterar om något. Jag är rätt noga att själv ha ett sådant agerande, men i detta fall tvingar du mig att försvara mig i och med din direkta anklagelse. Hoppas att du också försöker att förstå att vi alla vill ha ett forum som är trevligt och välkomnande för alla utan att folk ska känna sig påhoppad med kränkandde kommentarer. Otrevligheter främjar faktiskt ingen om man absolut inte måste som t.ex. för att försvara sig på det sätt som jag har valt att göra t.ex. nu. Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 11 Juni , 2007 Man hänger inte ut annonser från blocket o påstår att det kan vara stulet, det är kränkande, sen att du inte kan ta åt dig av det...tja det kan inte jag rå över. Vissa har svårt för sånt vilket man måste ha förstående för ibland. Resten av ditt tramsfjams ids jag inte ens kommentera, ibland är vissa saker alldeles för uppenbara nämligen, framför allt på detta forum. Och jag kommer även i fortsättningen lägga mig i såna trådar där ngn hänvisar till annonser och hävdar att det kan vara eller är stulet. Lek privatdeckare du men häng inte ut annonsörer på det viset när du inte har belägg för det, tro är en sak, det gör man i kyrkan, veta en annan. Frågor på det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 11 Juni , 2007 Varför tar du bara någon ur mängden och angklagar denna för att anmäla dina inläggg ? jag TROR de flesta som läser dina otrevligheter här skulle anmäla dem för att de inte hör hemma här på MG. För helt ärligt så sänker dina kommentarer nivån på MG.... men jag ids inte ens debattera med dig, det är fullständigt meningslöst. Om någon är oseriös så är det DU. Bara din signatur säger en del om din åsikt om vett & ettiket på ett forum. För att återgå till ämnet, om man ser tex ett reglage med avklippta kablar och vajrar på Blocket så är det av min åsikt att det ska hängas ut här. Tror i ärlighetens namn att det dags att låsa den här tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 Juni , 2007 Nej, jag har inga frågor på det för det lönar sig ändå inte. Men återigen så beskyller du andra för det ena och det andra. Du har fortfarande inte fattat att ingen har hängt ut någon eller något och du har helller inte begripit att det inte finns någon som har påstått ett någonting är stulet. Du vill nog helt enkelt inte förstå tror jag. Du säger att du ska fortsätta att lägga dig i sådana trådar där någon hänvisar till annonser och hävdar att det kan vara eller är stulet. Gör det gärna, men du behöver väl inte uppträda som en tjurig barnunge för den sakens skull! Respektera att folk inte är som du utan att de ska behöva stå ut med otrevligheter för den sakens skull. Lite trevnad vore inte helt fel och då kunde du passa på att visa att även du har förmåga att kunna diskutera på ett sunt sätt utan att smutskasta folk. Nu hoppas jag att du faktiskt bjuder till lite du också att vi avslutar denna energislöseri! Du gör som du vill med det, men jag tänker i alla fall inte kommenterara detta någonting mer. Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne 0 Postad 11 Juni , 2007 Helt rätt nu låser vi denna tråden mvh Janne PS, har ni tips eller misstankar om brott kan ni kontakta Larmtjänst här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser