ambassadeur 0 Postad 8 Juni , 2007 Hej! Jag ska ev. transportera en beg. Honda 90 4-takt ca 70 mil med bil. Kan jag transportera den liggande? Att jag behöver tömma den på olja förstår jag men behöver jag göra något annat? Är det över huvudtaget en bra idé? Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ambassadeur 0 Postad 8 Juni , 2007 Hej igen! Ursäkta min otålighet men skulle gärna behöva lite råd i frågan ovan, alltså: Vad behöver jag tänka på om jag ska frakta en beg. Honda 90 hk fyrtakt liggandes? Tacksam för svar, ska ev. handla nu i helgen. Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HRJocke 0 Postad 8 Juni , 2007 Hej! Motorerna levereras ju liggande, dock skruvade i ett metallskelett. Så helt omöjligt kan det ju inte vara Följande är klippt ur hondas handbok för BF75-90 Placera inte utombordaren på sidan under en längre tids förvaring. Om du måste placera motorn på sidan, töm ut motoroljan, skydda utombordaren genom att svepa in den i uretanmaterialet eller filten som visas och placera den med förgasaren riktad nedåt. Här är en länk http://www.hondamarine.se/filearchive/7/775/BF75_90_3KZW0612_all%20pages.pdf /Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ambassadeur 0 Postad 19 Juni , 2007 Så där ja...... nu var transporten avklarad. Om jag bortser från bravaden att med handkraft få in och ut en 90 Honda 4-takt i bagaget på en Audi A6 så gick transporten utmärkt..... Alltså, inga problem att frakta motorn liggande på sidan med förgasarna nedåt. motorn startade som en klocka sen efteråt! Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser